پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افتخارآفرینی کارگردان مازندرانی در در پنجاهمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد

0


به گزارش خبرگزاری فارس از ساری،محمد صالحی نژاد هنرمند مازندرانی در پنجاهمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد افتخارآفرینی کرد.

این هنرمند با فیلم “پیله و پروانه” در بخش فیلم‌های بلند داستانی موفق به کسب تندیس زرین این جشنواره شد.

در پنجاهمین دوره از جشنواره فیلم رشد، در مجموع ۳ هزار و ۲۵۰ فیلم شامل هزار و ۱۴۰ فیلم ایرانی و ۲ هزار و ۱۱۰ فیلم خارجی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که ۱۷۱ فیلم به بخش مسابقه راه یافت و ۱۱۰ کشور نیز در این جشنواره شرکت کردند.

در بخش فیلم‌های کوتاه داستانی تعداد هزار و ۲۷۶ اثر به دبیرخانه ارسال شده است که ۳۲۲ فیلم ایرانی و ۹۵۴ فیلم خارجی است که از این تعداد ۳۱ فیلم شامل ۱۷ فیلم ایرانی و ۱۴ فیلم خارجی به بخش مسابقه راه یافت.

در بخش بلند داستانی ۱۲۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که شامل ۳۲ فیلم ایرانی و ۸۸ فیلم خارجی است و در نهایت ۶ فیلم ایرانی و ۵ فیلم خارجی به بخش مسابقه راه یافت.

در بخش فیلم‌های پویانمایی ۵۸۲ فیلم شامل ۱۵۲ فیلم ایرانی و ۴۳۰ فیلم خارجی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که ۱۱ فیلم ایرانی و ۱۹ فیلم به بخش مسابقه رفتند ضمن اینکه در بخش فیلم‌های مستند هم ۸۶۱ فیلم به بخش دبیرخانه جشنواره ارسال شد که شامل ۲۲۳ فیلم ایرانی و ۶۳۸ فیلم خارجی است و در نهایت ۲۶ فیلم ایرانی و ۱۴ فیلم خارجی به بخش مسابقه وارد شدند.

در بخش فیلم‌های معلمان دانشجو معلمان نیز امسال شاهد ۱۶۶ فیلم و در بخش فیلم‌های دانش‌آموزی شاهد ۲۴۵ فیلم بودیم که در بخش معلمان و دانشجو معلمان ۲۸  فیلم به بخش داوری و در بخش دانش‌آموزان نیز ۳۱ فیلم به بخش رقابت رفت.

عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران طی انتشار پیامی افتخار آفرینی در پنجاهمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد و کسب تندیس زرین در بخش فیلم‌های بلند داستانی را به آقای صالحی مژاد تبریک گفت و اظهار کرد: این موفقیت باعث افتخار هنر مازندران است که جا دارد آن را به این هنرمند و اهالی هنر، به‌ویژه سینماگران استان  تبریک عرض کنم.

محمد صالحی‌نژاد جایزه‌اش را به استادش سید قاسم خدامی که ۲۵ سال شاگرد او بود تقدیم کرد و همچنین ضمن تشکر از همسرش، درخواست کرد که مسوولان به فیلم‌سازان توجه کنند و گفت: خواهشا ما را ببینید حتی نگهبان هم ما را نمی‌شناسد.

 /۸۶۰۴۸/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.