پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افتتاح 50 طرح از سوی صندوق کارآفرینی امید در دهه فجر

0

 به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، صبح امروز طرح تولید نهاده‌های کشاورزی شامل کودهای مایع و روغن ولک در ساری همزمان با سایر طرح ها در سراسر کشور افتتاح شد.

محمدرضا حاتمی مدیر صندوق کارآفرینی امید مازندران از پرداخت تسهیلات به این طرح مبلغ ۵ میلیارد ریال خبر داد و گفت: با بهره‌برداری این طرح برای چهار نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال شده است.

وی اظهار کرد: در ایام الله دهه فجر تعداد ۵۰ طرح از سوی صندوق کارآفرینی امید مازندران به بهره‌برداری می‌رسد که مجموع تسهیلات پرداختی به آنها ۱۲۰ میلیارد ریال است و انتظار می رود با راه اندازی این طرح‌ها ۱۰۵ شغل به‌صورت مستقیم ایجاد شود.

حاتمی افزود: تسهیلات پرداختی به این طرح‌ها از محل اعتبارات منابع مشترک با صندوق توسعه ملی و در قالب طرح   هر روستا یک محصول و روستای بدون بیکار است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید مازندران بیان کرد:امسال  ۸۳۲ فقره تسهیلات به مبلغ ۹۲۵ میلیارد ریال توسط صندوق این استان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: امروز در سراسر کشور ۲۵ هزار طرح اشتغال خانگی، خرد و کوچک به بهره‌برداری می‌رسد.

ابراهیمی مجری طرح نهاده‌های کشاورزی گفت: با توجه به اینکه این منطقه به عنوان قطب کشاورزی و باغداری است ایجاد این مجموعه در منطقه بسیار ضروری و لازم بوده چرا که ۸۰ درصد روغن های ولک و کودهای منطقه از استان‌های دیگر وارد می شود.

وی گفت: فاز بعدی طرح را تولید کودهای پودری انتخاب کردیم که با اجرای آن تعداد ۱۰ شغل دیگر به صورت مستقیم ایجاد خواهد شد همچنین در این شرکت ۲۰ محصول در بحث کود داریم که مواد اولیه آن با توجه به کمبودهای زمین کشاورزی طراحی شده است.

 /۸۶۰۳۵/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.