پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افتتاح هفته مازندران و نمایشگاه توانمندی مازندران در قائمشهر

0

به گزارش خبرگزاری فارس از قائم‌شهر، آیین افتتاح هفته مازندران و نمایشگاه توانمندی مازندران در قائمشهر با حضور استاندار و مسؤولان استانی و شهرستانی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی قائمشهر برگزار شد.

سیدمحمود حسینی پور در آیین افتتاحیه هفته مازندران با عنوان اینکه ثبت روز مازندران در تقویم کشور حق این استان بود و مورد توجه دولت سیزدهم قرار گرفته است، اظهار کرد: دستاوردهای تاریخ و فرهنگ این استان را به دو دسته مادی و معنوی می‌توان تقسیم کرد هر چند نمی‌توان به دستاوردهای امروز و مادی منحصر کرد و دستاوردهای معنوی است که این استان را برای همیشه در تاریخ بشری یکه تاز می‌کند.

وی افزود: از دیرباز این استان به نام دیار علویان معرفی شد، چرا که مردم این دیار به ائمه اطهار علاقه نشان دادند و هنوز هم این محبت در وجود مردم نقش بسته است .

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه مازندران یکی از استان‌های موثر در روزهای سخت انقلاب بود و در دوران دفاع مقدس خود را نشان داده است، افزود: دو‌سوم تولید خاویار کشور مربوط به مازندران است و برترین خاویار دنیا محسوب می‌شود و برنج مازندران به عنوان مرغوبترین محصول شمرده می‌شود و در ۱۴محصول کشاورزی مقام اول کشور را استان مازندران دارد. موفقیت‌های امروز مازندران حاصل تلاش‌هایی است که در زمینه تولید انجام شده است.

 

حسینی‌پور تصریح کرد: مردم مازندران در مفاخر انسانی جزو با فرهنگ‌ترین مردم هستند و با وجود محدودیت‌ها؛ مازندران در کشور نخستین استان مقصد گردشگری است به‌طوریکه نوروز امسال ۲۰میلیون مسافر به مازندران آمده اند که با امنیت‌ترین نقطه کشور لحاظ می‌شود.

وی اظهار کرد: مازندرانی‌ها همیشه افتخارآفرین هستند و در خان طومان رشادت بسیار به خرج دادند ‌و افراد بسیاری در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی مازندران تلاش کردند تا تاریخ بی‌نظیر استان برای همیشه حفظ و به نسل آینده به خوبی منتقل شود.

 

حسینی پور تاکید کرد: هفته مازندران با به نمایش گذاشتن دستاوردهای استان در دورترین نقاط موجب رونق تولیدات دستی توسط هنرمندان این دیار می‌شود بنابراین مسؤولان راهی ایجاد کنند تا تولیدات باعث ارتقای ثروت و معرفی محصولات استان در عرصه بین‌المللی شود.

استاندار مازندران، یادآور شد: هفته مازندران باید به جریانی برای معرفی تمام دستاوردهای مازندران مبدل شود و فارغ از آسیب‌های اجتماعی از جمله بیکاری و اعتیاد شود البته نه اینکه این رویکردها صرفا جنبه گفتمانی داشته باشد.

در ادامه مراسم افتتاح استاندار به همراه مسؤولان استانی و شهرستانی از غرفه‌های نمایشگاه دیدن و از نزدیک با غرفه‌داران و تولیدکنندگان ارتباط برقرار کردند.

در حاشیه افتتاحیه گروه نوازندگی و آیینی مازندرانی با هنرنمایی نوجوانان و جوانان مازندرانی هر بیننده‌ای را جذب خود می‌کرد در فضای نمادین روستایی با شیرینی‌های خوشمزه محلی که به همت شهرداری قائمشهر صورت گرفت.

 /۳۱۴۱/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.