پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

استقرار ۵۰ چادر گاوبانگی در طبیعت مازندران

0

مسلم آهنگری فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست مازندران درباره اقدامات حفاظتی با توجه به ایام گاوبانگی در طبیعت استان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: با توجه به اهمیت حفاظت از مرال‌ها در این ایام حدود ۵۰ چادر در سطح طبیعت استان برپا کردیم.

وی با اشاره به اینکه گشت‌های زیست‌محیطی را تشدید کردیم، گفت: محیط‌بانان در تمامی مناطق آزاد و حفاظت شده طبیعت استان حضور دارند و به‌صورت کامل در حال پایش هستند.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست مازندران به جمعیت مطلوب مرال‌ها در طبیعت استان اشاره کرد و افزود: طبیعی است جمعیت این گونه در برخی از مناطق تحت مدیریت متراکم‌تر است و برخی مناطق از تراکم پابین‌تری برخوردار است.

آهنگری با اعلام اینکه طی این ایام گشت شبانه‌روزی محیط‌بانان را هم در دستور کار داریم، بیان کرد: موضوع مهم اینکه همیاران نیز در کنار محیط‌بان در هستند.

وی با بیان اینکه ایام گاوبانگی معمولا از ۱۵ شهریور تا ۲۰ مهر ماه است، خاطرنشان کرد: طی این ایام از دوستداران محیط‌زیست و طبیعت می‌خواهیم تخلفی را مشاهده کردند به ما اعلام کنند تا با متخلفان به‌صورت جدی برخورد کنیم‌.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست مازندران در پایان گفت: در این فصل انتظار داریم مردم کمتر وارد طبیعت شوند؛ چراکه فصل حساسی است و آرامش مرال‌ها را بهم می‌زند.

گاوبانگی اصطلاحی است که به دوره جفت‌گیری مَرال‌ها یا گوزن قرمز خزر گفته می‌شود. این دوره از اواسط شهریور ماه هر سال آغاز می‌شود و تا نیمه مهرماه به مدت یک‌ماه ادامه پیدا می‌کند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م/س


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.