پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

استقبال مازندرانی‌ها از سفر به عتبات عالیات

0

سیدعباس اسماعیلی مدیر حج و زیارت مازندران امروز درباره وضعیت سفرهای عتبات عالیات در استان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: در حال حاضر سه پرواز در هفته شامل روزهای شنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه با ظرفیت ۹ کاروان در استان به عتبات عالیات انجام می‌شود.

وی در بحث سفرهای زمینی عتبات عالیات، گفت: همچنین سفر ۱۹ کاروان به‌صورت زمینی در حال انجام است.

مدیر حج و زیارت مازندران با استقبال بسیار خوب مازندرانی‌ها از سفر به عتبات عالیات، تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است اگر سفرها با همین شرایط تداوم یابد تا قبل از ماه رمضان ۳۰ هزار زائر از مازندران به این سفر معنوی اعزام شوند.

اسماعیلی تصریح کرد: یکی از مسائل و مشکلات مهم استان مازندران ضعف در ناوگان حمل و نقل زمینی است که مستلزم  نوسازی است تا موجب توفیق استان در انجام سفرهای زمینی عتبات عالیات شود.

وی با اعلام اینکه با توجه به خدمات گسترده دفاتر مجاز زیارتی سفرهای غیرمجاز عتبات عالیات به شدت کاهش پیدا کرده است، یادآور شد: البته تعداد اندکی از آزادبرها فعال هستند که که با توجه به نداشتن پوشش بیمه‌ای و ضعف در خدمات بهداشتی با توجه به بعد مسافت و مشکلات اعزام در خارج از چرخه حج و زیارت لازم است مردم توجه کرده و به دلیل پرداخت مبالغ ناچیز خود را خطر نیندازند و از طریق چرخه حج و زیارت و مراجعه به دفاتر زیارتی و سامانه عتبات نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

مدیر حج و زیارت مازندران با اشاره به آمادگی مازندران در بحث اعزام سفرهای ارزان قیمت عتبات عالیات، گفت: در صورت متقاضی در این زمینه بحث اعزام سفرهای ارزان قیمت عتبات عالیات را خواهیم داشت.

 /۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.