پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

استفاده از ظرفیت دریا برای کاهش ترافیک شهرهای ساحلی مازندران

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، استاندار مازندران در رابطه با موضوع ازدحام و ترافیک شهرستان‌های غرب استان، با تاکید بر بکارگیری از طرح‌های پایا و ماندگار، خاطرنشان کرد: می‌توان از ظرفیت دریا بهره برد تا ترافیک از شهرها برداشته شود.

یوسف نوری ظهر امروز و در بازدید از طرح‌ها و بررسی چالش‌های شهرستان عباس‌آباد، ضمن حضور در مصلی این شهرستان با انتقاد از توسعۀ جزیره‌ای در کشور و استان، تصریح کرد: بر همین اساس است که هنوز در بسیاری مناطق و مکان‌ها نواقص وجود دارد.

وی یکی از چالش‌ها و مشکلات شهرستان که مطالبه عمومی بوده را قرارگیری ادارات مستقل و ایجاد سایت اداری در عباس‌آباد اعلام و اظهار کرد: با توجه به شهرستان‌های کمتر ۷۰ هزار نفر جمعیت، این امر نیازمند پیگیری فرماندار است و من هم کمک خواهم کرد تا انجام شود.

نوری، بیمارستان را مطالبۀ دیگر مردم شهرستان عباس‌آباد برشمرد و تاکید کرد: مشکل اصلی پزشک است و باید پزشکان در شهرستان مستقر شوند، باید کمک کنیم تا در طرح نهضت ملی مسکن با تخصیص ۵۰۰۰ متر زمین برای شهرستان، پزشکان نیز مستقر و این موضوع نیز اجرایی شود.

وی در پیوند با موضوع ازدحام و ترافیک شهرستانهای غرب استان، اظهار کرد: طی جلساتی که داشتیم بهتر است طرحهای پایا و ماندگار انجام دهیم، بر این اساس می‌توان از ظرفیت دریا بهره برد تا ترافیک از شهرها برداشته شود.

استاندار مازندران رفع چالش‌های شهرستان را در ۳ گروه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت دسته‌بندی کرد و افزود: یکی از مسائل مهم تنش آبی است که در این زمینه شرکت آب منطقه‌ای و اداره آب فاضلاب تدابیری اندیشیده‌اند که امسال تنش آبی نداشته باشیم.

نوری اضافه کرد: اما برای حل مشکل تنش آبی، کار اساسی انتقال آب رودخانه‌های دوهزار و سه‌هزار تنکابن است که این مهم در حال پیگیری است؛ پیش‌بینی تامین آب ۶۲۰ هزار نفر برای این منطقه در نظر گرفته شده تا در ایام پر تردد مشکل آب نداشته باشیم.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.