پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

استفاده از ظرفیت بازار پایتخت برای ساماندهی فروش محصولات باغی مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، ایوب فصاحت مدیرعامل سازمان میوه و تره بار تهران به دعوت جهاد کشاورزی مازندران صبح امروز در شانزدهمین جلسه میز تخصصی مرکبات و کیوی حاضر شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این جلسه با بیان اینکه سر و سامان دادن به بازار میوه و مرکبات اولویت نخست است، گفت: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت بازار تهران بهره ببریم و محصولات باغی و دامی خود را به شکل مستقیم به دست مصرف کننده برسانیم.

حسن عنایتی افزود: حذف دلالی در حلقه‌های زنجیره تامین یکی از بزرگترین خواسته‌های ما در این رایزنی‌ها است تا هم تولیدکننده محصولش را با قیمت مناسب بفروشد و هم خریدار کالایی باکیفیت و مناسب تهیه کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی مازندران نیز در این نشست گفت: اگر این جلسات به نتیجه برسد، ظرفیت ۱۴ میلیونی شهر تهران به روی باغداران مازندرانی گشوده می‌شود که خود موهبتی بزرگ است.

عبدالله مهاجر افزود: سازمان میادین میوه و تره بار نزدیک به ۳۰۰ غرفه در جا‌های مختلف تهران دارد و رئیس سازمان میادین این قول را باغداران مازندرانی داده تا آن‌ها بدون پرداخت اجاره غرفه‌هایی در بازار تهران را به دست آورند و میوه‌های خود را عرضه کنند.

ایوب فصاحت مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار تهران هم با بیان اینکه این سازمان نزدیک به ۴۰ درصد میوه تهران را تامین می‌کند، گفت: مراکز عرضه مستقیم خود را در اختیار اتحادیه میوه و تره بار استان‌ها قرار خواهیم داد و مسیر جدیدی هم به زودی برای محصولات باغداران خرده فروش ارائه خواهد شد.

 /۸۶۰۳۵/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.