پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

استاندار مازندران: انتخابات در کشور ما فراتر از یک مسئله سیاسی است

0

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور امروز در اولین همایش آموزش منطقه‌ای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: برای توسعه باید در ساختار دولتی تغییر ایجاد کنیم‌، مازندران ظرفیت بالایی در اقتصاد وجود دارد و باید در این حوزه با اختیارات بیشتر برای توسعه وارد کار شد.

وی افزود: نگاه ما این است که وزیر منطقه‌ای برای استان‌ها تعریف و استاندار به عنوان معاون وزیر باشد و اختیارات لازم را داشته باشد تا در رویکرد جدید شاهد تحول در رونق اقتصادی استان‌ها باشیم.

حسینی‌پور با بیان اینکه انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار می‌شود، گفت: تاکنون۴۰ انتخابات در کشور برگزار شد و مشارکت مردم در انتخابات، سوخت موتور توسعه و آبادانی است و تحقق اراده ملی است.

وی گفت: وظیفه ما در ستاد انتخابات، حرکت قانونمند، اعتمادسازی و صیانت از آرا مردم است و باید امانتدار باشیم و باید براساس شرع، قانون و اخلاق مبنای انتخابات است و باید اقدام کنیم.

حسینی‌پور بیان کرد: تاکنون براساس آموزه های امامین انقلاب و قانون اساسی حرکت کردیم و براساس مروم‌سالاری دینی در انتخابات حضور یافتیم و دولت‌مردمی در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی  و فرهنگی مردمی‌سازی یکی از شاخصه‌های این دولت است چرا که حضور مردم موجب بالندگی و عدم‌حضور مردم موجب شکست است و در دو سال گذشته امید به جامعه تزریق شد.

استاندار مازندران گفت: دشمن تمام توان خود را برای یاس در پیش گرفته و نقش مردم در نظام امیدآفرین است و باید با حضور در انتخابات دیگران را هم به این حضور دعوت کرد که مردم‌ما با همین نگاه وارد می شوند و ما مبنای دینی و اعتقادی در انتخابات داریم.

وی افزود: انتخابات ما فراتر از مسائل سیاسی است و یک فریضه دینی است و باید همه نقش‌آفرین باشند و باید در پرشورتر کردن و همگانی کردن انتخابات آتی تلاش شود تا تبلیغات تحریم انتخابات دشمن با امپراتوری رسانه‌ای نقش برآب شود و باید همدل باشیم.

نماینده عالی دولت در استان‌ مازندران با بیان اینکه نیازمند همدلی در جامعه هستیم، گفت: آنچه ما را از ابتدای انقلاب در توفیقات بزرگ کشور موفق کرد همدلی بود که رمز بزرگ نیروهای انقلاب است و باید از تفرقه پرهیز کرد که ایجاد افتراق از برنامه‌های دشمن در برنامه نفوذ است.

وی افزود: نیروهای انقلاب باید پر شور و پر تلاش با تعامل در راستای توسعه نظام‌گام بردارند.

حسینی‌پور یادآور شد: حضور در انتخابات شکست دشمن‌ است و لذا نقشه راه انتخابات در چهارچوب رهبری براساس مشارکت، امنیت، سلامت و رفاقت باشد و باید از توهین‌ها جلوگیری و میزان‌مشارکت مردمی را به عنوان‌پشتوانه نظام و تعالی انقلاب افزایش دهیم.

وی اظهار کرد: مشارکت مردم در انتخابات پیام وفاداری و اعتماد و امید به نظام و فرصتی برای مردم سالاری دینی و ایران قوی است و همه باید برای پرشکوه شدن انتخابات تلاش کنیم.

حسینی‌پور گفت: در مازندران همچون سراسر کشور با تمام توان برای اجرای انتخابات پیش رو آماده‌ایم و با توان در این بخش وارد شده‌ایم.

وی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در مازندران خاطرنشان کرد: از زمان آغاز فعالیت دولت مردمی سیزدهم در مازندران که اولین حکومت علوی در این استان و در روستای صالحان کجور تشکیل شد و حضور عالمان بزرگی همچون آیت‌‌الله کوهستانی، حسن زاده آملی، جوادی آملی و شخصیت‌های بزرگ که بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ طلبه مازندران در قم در حال تحصیل اند و این استان بیش از ۱۰ هزار شهید انقلاب، اسلام، مدافع وطن و مدافع حرم تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

استاندار مازندران اظهار کرد: از منظر اقتصادی ۱۰ سال متوالی رشد اقتصادی در مازندران با دارا بودن جنگل و دریا و ظرفیت های مختلف، صفر بود و این در حالیست که دارا بودن ۳ فرودگاه بین‌المللی و ۳ بندر و پتانسیل‌های مختلف می‌توانست این استان را به رشد برساند.

حسینی‌پور گفت: سال ۱۴۰۱ رشد منفی اقتصادی در این استان بعد از ۱۰ سال به رشد اقتصادی ۵ درصد رسید که در حوزه‌های مختلف، ترانزیت کالا در بنادر ارتقا یافت و جذب سرمایه‌گذاری رونق و بهره‌وری رشد یافت، کاهش ۳ درصدی طلاق، نرخ ۴۴ درصدی مشارکت اقتصادی که ۲ درصد از شاخص کشوری است، خروج ۱۳۲ واحد تولیدی از تملک بانک ها و توسعه رشد اقتصادی و بازگرداندن ۱۹۸ واحد راکد به چرخه تولید و ۱۱۸ درصد نرخ اشتغال افزایش یافت و نرخ بیکاری به ۵.۴ درصد رسید.

وی افزود: بیشترین نرخ بیکاری استان‌مازندران در سنین تحصیل کرده بالاست و افزایش ۱۱۵ درصدی ترانزیت کالا از بنادر استان با توجه به توسعه تبادلات با کشورهای CIS  رشد قابل توجه اقتصادی را شامل حال استان‌کرده‌است و قرار گرفتن در مسیر کریدور می تواند نقش مهمی در صادرات و تبادلات کالای استراتژیک و حوزه کشاورزی داشته باشد.

به گفته استاندار مازندران، در حوزه سوآپ نفت از نیروگاه نکا تا شاه عبدالعظیم تهران هزینه کلانی انجام شد اما به دستور دولت گذشته بسته شد و اکنون باز شد و سوآپ نفت با روسیه آغاز شد و یک پدافندغیرعامل و مسیر جایگزین است که باید در تعاملات اقتصادی مورد توجه قرار گیرد.

حسینی‌پور گفت: فرمانداران ضمن اجرای سیاست‌های انتخاباتی، توسعه و رشد اقتصادی را در دستور کار قرار دهند که با توجه به تعامل برای ارتقا کیفیت اقتصادی تلاش کنند تا در ارزش گذاری زنجیره تولید اثرگذار باشند و ظرفیت‌های نهفته شناخته و فعال شود و با قدرت اقتصادی قدرتمند در بازاریابی تلاش شود.

پایان‌پیام/۸۶۰۰۲/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.