پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

از خرید کپسول اکسیژن برای بیماران کرونایی تا آمادگی برپایی موکب جلوی درب بیمارستان‌ها

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، با شیوع سویه جدید ویروس کرونا با عنوان دلتا در روزهای اخیر در استان مازندران ظرفیت بیمارستان‌ها پر، تعداد بیماران کرونایی در استان بسیار زیاد و تعداد فوتی‌ها هم از دیگر نقاط کشور بیشتر شده است.

در پی ازدیاد بیماران کرونایی نیازها در ارتباط با تجهیزات درمانی به خصوص کپسول اکسیژن در استان به شدت احساس می‌شود و پیگیری مسؤولان برای تامین این اقلام درمانی تاکنون راه به جایی نبرده است.

در میان این کمبودها و نارسایی‌ها خبرهایی امیدوارکننده به گوش می‌رسد که در آنها باز هم پای خیرین و گروه‌های جهادی و تلاش آنان برای رفع مشکلات مردم در میان است.

گروه جهادی شهید محمد بلباسی با توجه به شرایط بد بیماری کرونا در استان و کمبود کپسول اکسیژن در بیمارستان‌ها شروع به جمع‌آوری کمک‌های مردمی و تهیه کپسول اکسیژن کرده است.

رسول بلباسی مسؤول قرارگاه جهادی شهید محمد بلباسی دقایقی پیش در گفت‌وگو با ما از اقدام خوب این گروه جهادی چنین می‌گوید: با توجه به شرایط کرونایی استان و تحقیقی که در مورد کمبود در بیمارستان‌ها داشته‌ایم به ما اعلام کردند که به کپسول اکسیژن نیاز دارند.

وی با بیان اینکه گروه جهادی با اعلام شماره حساب و از طریق کمک‌های مردمی تاکنون توانسته ۴ کپسول اکسیژن تهیه کند، افزود: تا امروز ۳ کپسول به بیمارستان رازی شهرستان قائمشهر تحویل و یک کپسول دیگر نیز تا دو روز آینده تحویل داده می‌شود.

مسؤول قرارگاه شهید بلباسی با اعلام اینکه ما آمادگی این را داریم تا موکب‌هایی را که در روزهای اربعین در عراق بر پا می‌کردیم را در جلوی درب درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها بگذاریم، خاطرنشان کرد: اگر بیمارستان‌ها نیاز دارند که خدماتی را به مردم ارائه دهند ما می‌توانیم در غالب موکب این کار را انجام دهیم.

بلباسی همچنین با اعلام شماره حساب ۶۲۳۸۱۷۰۱۰۰۵۰۰۴۹  به نام گروه جهادی شهید محمد بلباسی از مردم و خیرین خواست تا در امر خیر خرید کپسول اکسیژن برای بیماران کرونایی مشارکت کنند.

وی که در هنگام گفت‌و‌گو با فارس در میان مردم شادگان استان خوزستان و در حال توزیع بسته‌های آب معدنی در این منطقه بود، در مورد دیگر اقدامات این گروه جهادی در دوران کرونا نیز چنین گفت: از اسفند سال ۹۸ که ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرد گروه ما وارد میدان شد پس از رصد نیازها دیدیم که اولین نیاز مردم ماسک است، همان موقع با کمک‌های مردمی توانستیم با خرید پارچه، حدود ۴۵ هزار ماسک تولید کنیم و در اختیار مردم بگذاریم، در ادامه گان، شیلد تهیه و در اختیار بیمارستان‌های شهرستان قائمشهر قرار دادیم، ضدعفونی معابر، تولید محلول‌های ضدعفونی، توزیع پک‌های بهداشتی در مناسبت‌های مختلف میان مردم و اقدامات زیادی از این موراد در دوران کرونا انجام شده است.

 /۸۶۰۴۱/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.