پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

از حمایت ۲۰۰ هنرمند مازندرانی تا راه‌اندازی جنگ شادی در بیمارستان‌ها

0


حمیدرضا هراسانی مسؤول سازمان بسیج هنرمندان مازندران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با اشاره به اقدامات مقابله‌ای با کرونا توسط این سازمان اظهار کرد: حمایت از ۲۰۰ هنرمند که به‌علت کرونا دچار مشکلاتی شدند، ساماندهی ۳۰ گروه تئاتر، موسیقی، محلی سرود و ایجاد فضای نشاط در اعیاد و راه‌اندازی جنگ شادی در بیمارستان‌ها و سطح شهر از جمله خدمات این سازمان در سال جاری بوده است. 

وی افزود: به مناسبت اولین سالگرد از شهادت حاج قاسم سلیمانی، جهت حمایت از هنرمندانی که در حاشیه شیوع کروناویروس بیکار شدند به هر هنرمند یک کارت هدیه ۲۰۰ هزار تومانی اعطا شد.

هراسانی با اشاره به اینکه در بحث آماده‌سازی هنرمندان به مناسبت دهه مبارکه فجر، فراخوان جشنواره سرود و آواهای انقلابی اعلام شد، تصریح کرد: این کار از سه ماه قبل در دو رشته انقلابی و سرود از بین ۵۰ گروه سرود ۷ گروه و با ۷ خواننده انتخاب شدند و روز پنجشنبه ۱۶ بهمن‌ماه برای اجرای سرود پاتوقی در میدان آیت‌الله طالقانی قائم‌شهر با سیستم صوتی در بین مردم و در فضایی باز کارشان ارائه شده است.

مسؤول سازمان بسیج هنرمندان مازندران یادآور شد: اختتامیه این مراسم در مجتمع جنگلی تلار قائم‌شهر برگزار و به این ۱۴ گروه سرود و خوانندگان لوح تقدیر و وجه نقد و تندیس انقلاب اهدا خواهد شد.

وی گفت: اعضای این گروه‌های برتر از شهرستان‌های فریدونکنار، محمودآباد، چالوس، نوشهر، بابلسر، ساری، قائم‌شهر، گلوگاه و جویبار بوده که از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۵ بعدازظهر با اجرای سرودهای انقلابی مهمان ما هستند.

هرسانی اضافه کرد: گروه جهادی ما در  شهرستان‌ها به‌صورت هنری فعال هستند اقدامات فرهنگی ـ هنری در بیمارستان‌ها و نقاط آسیب دیده استان در قالب اجرای برنامه‌های هنری برای امیدبخشی زیر نظر سازمان بسیج هنرمندان توسط کانون‌ها در ۲۰ شهرستان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اقدامات درباره گرامیداشت دهه فجر در استان گفت:  فراخوان جشنواره ادبیات داستانی در ارتباط با دوران دفاع مقدس را داشتیم که تاکنون ۱۷۰ داستان به‌دست‌ ما رسید که از ۱۵ نفر از برندگان ۲۰ بهمن ماه جاری در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد تجلیل و به آنها تندیس و لوح تقدیر و هدایایی اهدا خواهد شد.

هراسانی همچنین اعلام کرد: رونمایی از کتاب داستان‌هایی که برگزیده شدند را با نام‌ مجموعه داستان کوپه خواهیم داشت،  جشنواره شعری هست که مجموعه ۴۰ شعر  از ۴۰ شاعر را به‌صورت کتاب در آوردیم که در قالب یک رمان از کرونا درآمده، همچنین جالب است بدانید که مسؤول انجمن خوشنویسی در حالی‌که در منزل قرنطینه بود ساعت‌هایی که حالش بوده، توانسته وصیت‌نامه سردار حاج قاسم را به‌صورت نستعلیق به رشته تحریر درآورد که در ۲۰ بهمن به‌همراه دیگر کتاب‌ها رونمایی خواهد شد.

مسؤول سازمان بسیج هنرمندان مازندران با اشاره به برنامه‌ تدوینی سالانه انجمن‌های هنری در بخش فیلم، عکس، خوشنویسی، تجسمی، تعزیه، ادبیات داستانی، شعر و سرود جلساتی برگزار می‌شود،گفت: امسال در تئاتر مقاومت میراشکار از ۶۰۰ گروه نمایش جزو ۲۰ گروه پایانی قرار گرفتیم که سه کاندیدای بازیگری موسیقی و گریم را داشتیم.

وی با اشاره به اینکه طراحی جشنواره سرود و انجمن نقاشی، فراخوان ۴۰ هنرمند نقاش در هفته دفاع مقدس در باغ موزه دفاع مقدس که ۴۰ تابلو را طراحی کردند، افزود: انجمن تعزیه در دو شهرستان نور و آمل به صورت مجازی در ایام محرم فعالیت داشتند، همچنین در انجمن فیلم ـ جشنواره فیلم مقاومت را داشتیم و برگزیده‌ها را به مسابقات کشور معرفی می‌کنیم.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان مازندران با بیان اینکه در بخش خوشنویسی نمایشگاهی تولیدات خوبی داریم،گفت: رونمایی از چندین کتاب خوشنویسی از ادعیه‌ها و نهج‌البلاغه را داشتیم.

وی برگزاری جشنواره شعر “رازهای ارغوانی” و چاپ کتاب شعر در هفته دفاع مقدس و بسیج را از دیگر کارهای فرهنگی در این عرصه برشمرد.

هراسانی با بیان اینکه در بخش انجمن ادبیات داستانی از برگزیدگان روز بیستم تجلیل به عمل می‌آید، تصریح کرد: انجمن‌ها برای ما کار را تعریف می‌کنند همچنین به‌مناسب سالگرد انقلاب کارها به این سمت و سوی سوق داده شده است.

 /۸۶۰۴۸/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.