پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

از توزیع مرغ کشتارگاه‌های مازندران در کشور تا صادرات نارنگی به کشورهای همسایه

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، جعغری سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران از تامین مرغ مورد نیاز کشور از مازندران خبر داد.

جعفری در خصوص آخرین وضعیت توزیع مرغ در استان و کشور گفت: استان مازندران به عنوان تامین کننده بخشی از مرغ میادین بهمن جهت تنظیم بازار استان تهران و همچنین سایر استانها مرغ نیاز را تامین و ارسال کرد.

وی افزود: میزان مرغ ارسالی به میادین تهران ۱۵۰۳۲۲ هزار و ۳۲۲ کیلوگرم بوده است.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران تصریح کرد: میزان مرغ ارسالی به فروشگاه‌های تهران ۸۳۲۰۲ کیلوگرم بوده و جمع مرغ آماده طبخ تهران ۲۳۳۵۲۴ کیلوگرم بوده است.

جعفری ادامه داد: مرغ زنده ارسالی به کشتارگاه تهران ۱۵۴۸۲۰ قطعه و جمع گوشت مرغ ارسالی به تهران ۵۷۴۱۲۸ کیلوگرم بوده است.

وی گفت: گوشت مرغ توزیعی با احتساب قطعه بندی و کاله استان مازندران ۳۲۳۲۳۰ کیلوگرم بود.

وی افزود: علاوه بر آمار فوق از طریق فروشگاه‌ زنجیره ای افق کوروش و زنجیره گلستان نیز مرغ آماده طبخ در استان توزیع می‌شود.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران خاطرنشان کرد: گوشت مرغ اماده به طبخ ارسالی به سایر استانها ۶۷۳۰۳ کیلوگرم بوده و مرغ زنده ارسالی به سایر استانها ۶۱۹۴۰ قطعه(سمنان ۵۰۹۴۰ ، گلستان ۱۱۰۰۰) بوده است.

صادرات ۴۴۰ تن نارنگی از میاندورود به کشورهای همسایه

محمد باقر اسفندیاری از صادرات ۴۴۰ تن نارنگی پیش‌رس از شهرستان  میاندورورد به کشورهای همسایه خبر داد.

وی با بیان اینکه این شهرستان دارای  ۳ هزار و ۵۰۰  هکتار باغ نارنگی بوده که تولید مرکبات بخش عمده ای از تولید کشور است و جنبه صادراتی نیز دارد، افزود:  باید حفاظت های لازم برای تولید محصول سالم انجام شود و با آفت مگس میوه مدیترانه ای مبارزه شود تا تولید و صادرات دچار اختلال نشود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان میاندورود تصریح کرد: برای توسعه صادرات باید دستورالعمل های بهداشتی و پروتکل های صادراتی کشورهای هدف را رعایت کنیم تا روند صادرات تداوم داشته باشد.

 ۳۱۵ مورد پایش فروشگاه سموم کشاورزی در بابل

محسن آهنگری با اشاره به فعالیت ۱۷۲ فروشگاه عرضه سموم مجاز کشاورزی در شهرستان بابل، گفت: برای جلوگیری از گرانفروشی و توزیع سموم غیرمجاز و تاریخ گذشته، بدون مجوز و حضور مسئول فنی در فروشگاه و نحوه نگهداری سموم با رعایت استانداردهای لازم در فروشگاه، در ۶ ماهه نخست امسال ۳۱۵ مورد فروشگاه عرضه سموم نباتی مجاز این شهرستان توسط اکیپ های فنی و نظارتی این مدیریت مورد رصد و پایش قرار گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی بابل با بیان اینکه فروشگاههای بدون پروانه فعالیت در اسرع وقت نسبت به دریافت و تمدید پروانه اقدام کنند در غیر اینصورت فروشگاه آن ها پلمب و برخورد قانونی صورت خواهد گرفت، افزود: ۶ ماهه نخست سال‌جاری تاکنون ۱۵ اخطار کتبی در خصوص عدم تمدید جواز، عدم حضور مسئول فنی در فروشگاه، ثبت اطلاعات در سامانه مانیتورینگ صادر شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای حفظ حقوق کشاورزان، پایش و نظارت بر فروشگاه های مجاز سموم دفع آفات نباتی و شناسایی واحدهای فروش غیرمجاز سموم دفع آفات نباتی و کود شیمیایی بطور مستمر توسط اکیپ نظارتی این مدیریت انجام می شود.

۵۵ هزار تن کود کشاورزی یارانه‌ای از طریق شبکه کارگزاران در مازندران توزیع شد

رضا افراسیابی از توزیع ۵۵ هزار و ۵۵۰ تن انواع کود کشاورزی یارانه ای از طریق شبکه کارگزاران در استان مازندران از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان مازندران افزود: این مقدار کود کشاورزی شامل ازته، فسفاته و پتاسه بود که از طریق شبکه کارگزاری های تعاونی و خصوصی تحت پوشش در ۲۲ شهرستان استان مازندران توزیع شد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۸۰ کارگاری فعال بخش خصوصی و تعاونی های روستایی و تولید و شرکت های خدمات مشاوره ای فنی کشاورزی در سطح ۲۲ شهرستان استان مازندران تحت پوشش شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کار توزیع کودهای کشاورزی یارانه ای را تحت سیستم توزیع هوشمند نهاده های کشاورزی و با صدور حواله الکترونیک توسط مرکزخدمات جهاد کشاورزی دهستان برعهده دارند.

مرمت دو قطعه آب‌بندان در قائم شهر

علی درویش‌نیا از مرمت و بهسازی دو قطعه آببندان به مساحت ۳.۵ هکتار در شهرستان قائم شهر خبر داد و اظهار کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در روستای قراخیل این شهرستان اجرا شد. 

از توزیع مرغ کشتارگاه‌های مازندران در کشور تا صادرات نارنگی به کشورهای همسایه

مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر با اشاره به اهمیت بهسازی آببندان، افزود: جمع آوری و ذخیره سازی رواناب سطحی منطقه، مهار و کنترل سیلاب برای کشاورزی، تامین آب کشت دوم به صورت آبیاری تکمیلی در مناطق پایین دست، پایین بودن هزینه احداث و کمک به کشاورزان برای کشت دوم پس از برداشت برنج در شالیزاری ها از مهم ترین مزایای آببندان است.

وی با بیان اینکه آب‌بندان‌ها در توسعه پایدار کشاورزی و استفاده چند منظوره نقش اساسی و مهمی برای تامین آب محصولات زراعی و باغی دارند، گفت: با اجرای این طرح برای ۹۰ نفر اشتغال مستقیم و ۶۰ نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد شد و بیش از ۶۱ نفر خانوار از مزایای آن بهرمند می‌شوند.

کشت ذرت علوفه ای در ۱۵۰ هکتار اراضی بابلسر

نصراله پورحسین باقری با اشاره به اینکه سال زراعی امسال ۱۵۰ هکتار از اراضی شهرستان بابلسر به کشت ذرت علوفه ای اختصاص یافت، اظهار کرد: ۶۰ هکتار از این اراضی ذرت علوفه ای بصورت بهاره و ۹۰ هکتار بصورت تابستانه کشت شد.  

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر با بیان اینکه توسعه کشت محصولات علوفه‌ای برای تغذیه دام به خصوص کشت گیاهان علوفه‌ای زودرس و کم آب‌بر در اولویت برنامه جهاد کشاورزی قرار دارد، افزود: بیشترین کشت ذرت علوفه‌ای در منطقه تحت پوشش مرکز جهاد کشاورزی شهید اسماعیل نژاد شهرستان بهنمیر انجام شد.

وی بیان کرد: زمان دقیق برداشت ذرت علوفه‌ای موقعی است که دو سوم دانه بصورت خمیری سخت دربیاید که در حال حاضر علوفه تولیدی از این مزارع علاوه بر اینکه در مصارف روزانه بخش پروررش دام مورد استفاده قرار می‌گیرد، بخشی از آن بصورت سیلاژ بسته بندی می‌شود.

این مسوول تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود با متوسط عملکرد ۲۶ تن در هکتار بیش از ۳ هزار و  ۹۴۳ تن تولید ذرت علوفه ای در مزارع این شهرستان تولید شود.

وی گفت: نیاز کودی تمامی کشاورزان ذرت کار این شهرستان توسط کارگزاران توزیع نهاده‌های کشاورزی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تهیه می شود.

 .

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.