پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اردیبهشت مقاومت میراث معنوی است/برپایی ۴۰ موکب

0

به گزارش خبرنگار مهر، حسین حسن‌نژاد ظهر پنجشنبه در جلسه ستاد استانی «اردیبهشت مقاومت» که در سالن شماره دو استانداری مازندران برگزار شد، با اشاره به اینکه از انجام کارهای بزرگ در استان هراس نداریم، اظهار داشت: برگزاری بزرگداشت «اردیبهشت مقاومت» از مجموعه ثروت‌های معنوی ماست که باید از آن خوب نگiداری کنیم و برای بهره‌برداری از این ثروت‌ها گام برداریم.

وی بر ضرورت ساده و مردمی برگزار کردن این مراسم تأکید کرد و افزود: نباید فرصت‌ها را برای پاسخ به سو تفاهم‌ها از دست بدهیم و باید برای بهره گیری از فرصت‌ها وقت بگذاریم و در بهره گیری از حضور مردم تمرکز کنیم.

حسن نژاد به اثرگذاری زبان هنر در جامعه اشاره کرد و با بیان اینکه سهم هنر ر چند ناچیز نباید فراموش شود، گفت: همچنین سهم خطبه، سهم نوحه، تعزیه، سن و تبلیغات و… باید دیده شود.

وی بر استفاده از ظرفیت‌های همه دستگاه‌ها در برگزاری این مراسم تأکید کرد و افزود: در ستاد اجرایی توجه به همه ملاحظات باید مد نظر قرار گیرد.

این مسئول با بیان اینکه باید نگاه جامع به مسئله داشته باشیم، اظهار کرد: مسیری که برای حرکت کاروان‌ها انتخاب می‌شود باید اثرگذاری ذهن مخاطب را داشته باشد.

وی در ادامه با عنوان اینکه سهم شهرها در ترکیب جمعیت باید مشخص شود، تصریح کرد: جامعه هدف باید جامعه متفاوت باشد و زبان انتقال تعریف کنیم و همه قشرها باید حضور داشته باشند.

حسن نژاد بر ضرورت مشارکت همگانی دستگاه‌ها و بهره مندی از توان مدیران تأکید کرد و افزود: در حوزه شهرستان‌ها به ویژه شهرهایی که نزدیک تر و درگیرتر بوده و توانایی لازم را برای پشتیبانی بیشتر دارند پای کار بیایند.

وی با اشاره به اینکه جوانان ما در عصری که فکر می‌کنیم عصر بی توجهی است، حماسه‌ای به دفاع از حرم اهل بیت انجام دادند که برای پاسداشت این شهدا بزرگداشت برگزار خواهیم کرد.

این مسئول در پایان گفت: با حمایت جمعی همه دستگاه‌های پای کار یک برنامه اثرگذار تعریف کرده این حماسه را گرامی خواهیم داشت.

مفید اسماعیلی مشاور فرهنگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران نیز اظهار داشت: آمل با تقدیم هشت شهید مدافع حرم و چهار شهید مقاومت یمن که در این شهر خاکسپاری شدند، به عنوان شهر مقاومت میزبان برگزاری اردیبهشت مقاومت است.

اسماعیلی افزود: اردیبهشت مقاومت یک واقعه بین المللی و یک نقطه تاریخی است که رزمندگان مازندرانی در آن حماسه آفریدند.

وی با توجه به اینکه اردیبهشت مقاومت در تقویم فرهنگی استان به ثبت رسیده است، بر ضرورت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای خان طومان تأکید کرد و گفت: هدف از برگزاری این مراسم تحقق بخشیدن به دستورالعمل مقام معظم رهبری مبنی بر نابودی اسرائیل تا ۲۵ سال آینده است.

این مسئول به اجرای برنامه به صورت کاروان مقاومت از شهرهای محمودآباد و بابل به سمت آمل اشاره کرد و گفت: همچنین در مسیر این حرکت ۴۰ موکب با هدف ارائه خدمات فرهنگی به مردم برپا خواهد شد.

اسماعیلی از سخنرانی سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در این مراسم خبر داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.