پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اراضی کشاورزی مازندران نباید تبدیل به ویلا شود/ جلوگیری از تغییرکاربری‌ها با پیگیری دستگاه‌ها

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، ناصر اکبرزاده در ستاد مبارزه با جنگل خواری و ساخت‌وسازهای غیرمجاز شهرستان آمل که با حضور فرماندار این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه موضوع دارای اهمیت برای استان مازندران و مجموعه مدیریتی آن، حفظ منابع طبیعی این استان است، اظهار کرد: تعرضات امروز به منابع طبیعی و جنگل‌های مازندران، ناشی از فعالیت‌ها و بی‌توجهی‌ها در دهه‌های گذشته است اما امروز مردم می‌خواهند بدانند که ما در مبارزه با این امر چه کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه اراضی مهم و حیاتی مازندران مانند اراضی کشاورزی نباید تبدیل به ویلا و ساختمان شود، تصریح کرد: این امر زمانی محقق می‌شود که ساخت و سازهای قبلی تعیین تکلیف و راهکارهای قانونی برای جلوگیری از آن تعیین شود.

اکبرزاده با اشاره به اینکه برخی مناطق در استان مازندران مانند بخش لاریجان و امامزاده عبدالله(ع) دارای ساخت و سازهایی هستند که باید تعیین تکلیف شده و نتایج آن برای مردم گزارش شود، بیان کرد: مردم باید در این حوزه آگاهی‌های لازم را داشته باشند و در این زمینه هم الزامات قانونی را بدانند و هم نتایج ساخت و ساز غیرمجاز برایشان روشنگری شود.

سید عباس حسینی فرماندار ویژه شهرستان آمل نیز در سخنانی با اشاره به اینکه بسیاری از قوانین در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز نیاز به الزامات و موارد قانونی دارد و در حیطه وظایف شهرستان نیست، بیان کرد: هم امر ساخت و هم امر مبارزه با آن نیاز به کمک دستگاه‌های بالادستی دارد و در بسیاری موارد باید تکالیف قانونی روشن شده و دستگاه‌های شهرستانی در این زمینه اختیار تام داشته باشند.

وی بر ضرورت توجه ملی و استانی به حوزه ساخت‌وساز و نیز کمک به مدیران شهرستان در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز تاکید کرد: همگرایی دستگاه‌ها در این حوزه منجر به اتفاقات خوبی در حفظ زیست بوم و جغرافیای استان خواهد شد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.