پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ارائه ۲۰ خلا قانونی فعالیت مجازی به نمایندگان مجلس

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه نشست علمی تخصصی «عملیات روانی فضای مجازی و راهکارها» با حضور رئیس پلیس فتا مازندران، فرماندار و فرمانده انتظامی سوادکوه و فعالان رسانه‌های شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری سوادکوه برگزار شد.

* راه‌اندازی شعبه پلیس فتا و شعبه نظام وظیفه در سوادکوه

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه با گرامیداشت دهه فجر، گفت: معتقدم شهرستانی به اندازه سوادکوه در عرصه فضای مجازی فعالیت نمی‌کند.

عبدالله اکبری افزود: دشمنان تلاش خود را برای اثرگذاری برعلیه ارزش‌های انقلابی و دینی انجام می‌دهند.

اکبری از راه‌اندازی شعبه پلیس فتا و شعبه نظام وظیفه در سوادکوه خبر داد.

*ارائه ۲۰ خلا قانونی فعالیت مجازی به نمایندگان مجلس

رئیس پلیس فتا مازندران با گرامیداشت دهه فجر و با بیان اینکه مقام معظم رهبری معتقدند که در هر کجا کار می‌کنیم، آنجا را مرکز دنیا بدانیم و فعالیت کنیم به بررسی خود از دغدغه‌های مقام معظم رهبری درباره فضای مجازی اشاره کرد و گفت: اقتدار در فضای مجازی، مدیریت فضای مجازی که ایشان منتقد بودند، حضور اثرگذار در فضای اجتماعی، آرایش جنگی دشمن، رصد هوشمندانه فعالیت مجازی، تولید و ترویج بومی بازی‌های رایانه‌ای و تعبیر افسران جنگ نرم است و مقام معظم رهبری به بازسازی انقلابی فرهنگی و رسانه‌ای معتقدند که بخشی از دیدگاه‌های مقام معظم رهبری درباره فضای مجازی است و اصطلاح «جهاد تبیین» چکیده آن است و اگر ما روایت نکنیم دشمن، جای مظلوم و ظالم را عوض می‌کند.

وی به آسیب‌های مستقیم و غیرمستقیم فضای مجازی اشاره و خاطرنشان کرد: مخاطب تشنه خبر به ویژه در حوادث است و خبر جعلی زودتر به باور مردم تبدیل می شود و حقیقت دیرتر به باور می‌رسد و امام علی(ع) نقل‌کننده علم را بسیار و تفکر کنندگان را اندک می‌دانند.

خورشاد با بیان اینکه مقام معظم رهبری به تحلیل از بالا اشاره می‌کنند، اظهار کرد: دشمن به دنبال تضعیف نهاد خانواده، تخریب واژه مادر و هویت‌زدایی، ترویج فرقه‌ها و تبلیغ شیطان‌پرستی و شبهه افکنی است و ۹۰ درصد مبارزه با جرایم مالی و اقتصادی موفق بودیم ولی در موضوع اخلاقی افزایش چند برابری را شاهد بودیم.

*پروژه حیا‌زدایی در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا مازندران، پروژه حیازدایی در بین خانواده‌ها و جوانان در فضای مجازی و تغییر سبک زندگی و جابجایی ارزش‌ها را از مهمترین مشکلات عرصه‌ فضای اجتماعی ذکر کرد و افزود: در زیست فضای اجتماعی دنبال صداقت، انصاف و حقیقت و به دنبال مطالبه‌گری برای مردم باشیم و سواد رسانه‌ای خود و اطرافیان را ارتقا دهیم و پویش کودکان سایبری را اجرایی کردیم که مورد استقبال قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پرهیز از تحریف که رسانه‌های معاند با برش ابتدا و انتهای آن به دنبال اهدافشان هستند، بیان کرد: به دنبال محتواسازی اثرگذار، جذاب، مستند و به دور از اغراق باشیم.

* ارائه ۲۰ خلا قانونی فعالیت مجازی به نمایندگان مجلس

خورشاد با بیان اینکه راه‌اندازی شبکه ملی اینترنت دغدغه ماست و بیشتر از ۲۰ مورد خلا قانونی در فعالیت مجازی را به نمایندگان مجلس ارایه کردیم که حل آن نیاز به همراهی همگانی دارد، گفت: سال گذشته با محوریت فتا و کمک فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه قضایی، کلاس‌های آموزشی داشتیم و استمرار کلاس‌های آموزشی فضای مجازی در دستور کار قرار دارد.

* شبکه‌سازی و توانمند‌‌سازی رسانه‌ای

حجت الاسلام محسن قبادیان امام جمعه موقت و خبرنگار خبرگزاری رسا در سوادکوه با تشکر از فرمانده انتظامی سوادکوه برای اجابت خواسته بسیج رسانه شهرستان سوادکوه، گفت:  استقبال قابل توجه از جلسه بیانگر علاقه فعالان رسانه‌ای  شهرستان است.

وی با بیان اینکه شبکه‌سازی و توانمند‌‌سازی رسانه‌ای برنامه‌ریزی شود، افزود: عملکرد‌های جزیره‌ای به اهداف ضربه می‌زند و باید تمرکز فعالیت‌ها مورد نظر باشد.

قبادیان با بیان اینکه جامعه ما هنوز به مسیر مطالبه‌گری در فضای اجتماعی وارد نشد و افرادی که قد و قواره‌های حضور در حوزه‌های مختلف نبودند با اسامی حقیقی یا غیر‌حقیقی در فضای مجازی اظهار ‌نظر می‌کنند، گفت: مقایسه آماری حوزه‌های مختلف قبل و بعد از فضای مجازی مورد بررسی و ارزیابی تا عاملیت با ابزار فضای مجازی مورد نظر قرار گیرد.

* هدف دشمنان در استفاده از فضای مجازی

فرماندار سوادکوه با اشاره به اینکه دشمنان از فرصت فضای اجتماعی به دنبال آسیب‌زنی بیشتر هستند، گفت: تربیت در خانواده به عنوان جامعه کوچک مهم و اساسی است و هر کسی در جامعه کوچک با تربیت درست به جامعه تحویل شود، جامعه توانمند‌تری خواهیم داشت.

عین‌الله طالبی با تقدیر از فعالیت‌های رسانه‌ای شهرستان سوادکوه از فرمانده انتظامی سوادکوه برای راه‌اندازی پلیس فتا و نظام وظیفه در شهرستان تشکر کرد.

 /۸۶۰۱۵/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.