پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اختصاص مازاد درآمد هر استان با تأسیس صندوق توسعه استان‌ها /اعلام سهم مازندران از بودجه عمومی

0

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان جویبار، کمال علیپور امشب در همایش میز خدمت منطقه پهناب جویبار، پیشنهاد دولت را برای بودجه عمومی سال ۱۴۰۱ کشور را مبلغ یک‌هزار و ۳۰۰ هزار میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: از این مبلغ نزدیک به ۸۵۰ هزار میلیارد تومان به حقوق و دستمزد اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه کشور ما وضعیت درآمدی خوبی دارد اما بیشتر آن صرف هزینه‌های جاری می‌شود،گفت: دولت قبلی نزدیک به ۴۰۰ هزار میلیارد تومان چاپ اوراق داشت، اما دولت جدید کار بسیار خوبی انجام داده و ۸۰ هزار میلیارد چاپ اوراق داشته است که در بالا بردن کیفیت و مقروض نکردن دولت و کار کردن با پول نقد نقش مهمی دارد.

علی‌پور با اعلام اینکه بودجه عمرانی در دولت قبلی ۱۰۷ هزار میلیارد تومان بوده است، گفت: در دولت سیزدهم بودجه عمرانی به ۲۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده است که اگر کسی بخواهد در این کشور کار کند می‌تواند با پول مدیریت کند.

وی اضافه کرد: سهم استان مازندران از بودجه عمرانی تقریباً ۳هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

نماینده مردم جویبار، قائمشهر و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی، از تاسیس توسعه صندوق استان‌ها خبر داد و گفت: تاکنون تمام درآمد استان‌ها به خزانه دولت واریز می‌شد و تنها بودجه عمرانی و جاری برای استان‌ها اختصاص می‌یافت، اما امسال برای هر استانی سقف درآمدی در نظر گرفته شده و مقرر شد مازاد آن درآمد به صندوق استان‌ها اختصاص یابد.

علی‌پور ادامه داد: این موضوع در اختیار صندوق استان‌ها با استاندار است و با تاسیس این صندوق بسیاری از مشکلات استان‌ها مرتفع می‌شود.

وی درباره تامین آب شرب با بیان اینکه اگر در سال ۱۴۰۱ در تامین آب شرب مشکل داشته باشیم واقعاً ظلم است، خاطر نشان کرد: در بودجه ۱۴۰۱ اعتبار خوبی برای آب و فاضلاب شهری و انتقال آب در نظر گرفته شده که سهم استان مازندران نیز قابل توجه است.

نماینده مردم جویبار، قائم‌شهر، سوادکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهرستان‌های جویبار، قائمشهر و سوادکوه شمالی جز گروه‌های الف تنش آبی قرار گرفته‌اند، گفت: مبلغ ۵۴ میلیارد تومان اعتبار جهت انتقال آب سد لفور به این شهرستان‌ها و ایجاد تصفیه خانه  در نظر گرفته شده است.

علی‌پور با اعلام اینکه هر موقع کار را به بسیج سازندگی سپرده‌ایم کار به خوبی انجام شده است، افزود: اعتبار خوبی برای بسیج سازندگی در نظر گرفته شده که برای مرتفع کردن مشکلات جاده‌های بین مزارع، برق‌دار کردن جاده‌ها، جاده های بین استانی، تولید و اشتغال در روستاها در نظر گرفته شده است.

وی در پایان اشتغال را مهم‌ترین چالش کشور عنوان داشت و گفت: دولت برای تسهیلات اشتغال‌زایی اعتبار خوبی با بهره چهار درصد در نظر گرفته است و در دولت جدید تمام فاصله‌ها و موانع اشتغال‌زایی را حذف کردیم.

 /۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.