پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اخبار پلیس مازندران| از کشف میلیاردی کالای قاچاق تا دستگیری سارقان مسلح

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سردار حسن مفخمی شهرستانی گفت: طــرح سـراسـری مبارزه با قاچاق کالا با همکاری ادارات کل صمـت، ‌جهاد کشاورزی و راهداری به مدت ۷۲ ساعت در سطح استان به مرحله اجراء گذاشته شد.

وی افزود: باانجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی و شناسایی محل دپوی کالاهای قاچاق، ماموران پلیس امنیت اقتصادی با همکاری دیگر پلیس‌های تخصصی و فرماندهان  انتظامی شهرستان موفق شدند، بیش از ۴ تن و ۲۰۰کیلوگرم آرد، ۹ راس دام زنده، ۵ موتور سیکلت سنگین، ۹۶ هزار و ۴۰۰نخ انواع کالای دخانی، ۷۵ تن انواع چوب آلات جنگلی به همراه ۲۰۰ عدد انواع موادغذایی، یک خودرو خارجی، ۴۷۵ عدد  اموال فرهنگی و تاریخی و ۲۰ حلقه لاسیتک خودرو را کشف کنند. 

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به تشکیل ۱۸ فقره پرونده قضائی در این طرح از شناسایی و دستگیری ۱۹ متهم به قاچاق کالا خبر داد و افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند. 

مفخمی، ارزش ریالی کشفیات را برابر نظر کارشناسان ۲۳۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعلام  و افزود: اموال مکشوفه به اداره اموال تملیکی تحویل شد.  

*دستگیری سارقان مسلح در ساری 

علی قیصری رئیس پلیس آگاهی مازندران، از دستگیری ۲ سارق مسلح با ۱۰ فقره سرقت و کشف اسلحه غیرمجاز و اموال سرقتی در شهرستان ساری خبر داد. 

وی در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: در پی وقوع و اعلام سرقت تعدادی اماکن و منزل، موضوع با همکاری سایر واحدهای انتظامی پیگیری و در دستور کار اداره مبارزه با سرقت پلیس اگاهی استان قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی مازندران افزود: کارآگاهان پلیس با انجام اقدامات اطلاعاتی، بررسی های میدانی و اجرای طرح‌های مختلف در سطح شهرستان ساری، متهمان را شناسایی و در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه، این سارقان را دستگیر کردند.

قیصری تصریح کرد: در تحقیقات اطلاعاتی پلیسی بعمل آمده، تاکنون متهمان به ۱۰ فقره انواع سرقت اعتراف که برخی از اموال مسروقه بهمراه یک قبضه سلاح از متهمان نیز کشف شد.

وی افزود: متهمان در تحقیقات و بررسی‌های به عمل آمده به بزه و سرقت های انتسابی اعتراف که پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال شد.

رئیس پلیس آگاهی استان مازندران گفت: شهروندان ضمن توجه به هشدارهای پلیس که از طریق رسانه های جمعی و مجازی معتبر منعکس می گردد،در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک مراتب را بدون فوت وقت از طریق تلفن ۱۱۰ جهت بررسی کارشناسی به پلیس اعلام کنند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.