پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اجرای طرح فنی حفاظتی در جنگل‌های هیرکانی از هفته آینده

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، فتح‌الله غفاری معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری امروز در بازدید از مناطق جنگلی مازندران درباره وضعیت جنگل‌های استان اظهار کرد: برگ‌های درختانی که به‌دلیل تنش خشکی دچار خشکی شدند طی بارش اخیر دوباره جوانه زدند و سبز شدند.

وی افزود: اواخر آذر ماه درختان شروع به خزان می‌کنند اگر باران نمی‌آمد شاید شدت خشکی زیاد بود ولی با بارندگی هفته گذشته این مشکل تا حدودی برطرف شد.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری بیان کرد: اگر فصل پاییز پرباران داشته باشیم نگرانی از آتش‌سوزی و احتمال حریق در جنگل‌ها از بین می‌رود؛ چرا که حریق‌ها باعث می‌شود جنگل‌ها آسیب ببینند.

غفاری در ارتباط با طرح فنی حفاظتی جنگل‌های مازندران، اظهار کرد:  طرح فنی و حفاظتی گام مثبتی در راستای حفظ و احیای جنگل‌های شمال خواهد بود که در واقع طرح جایگزین تنفس در جنگل است و هفته آینده اعتبار آن  ابلاغ می‌شود.

وی ادامه داد: مقدمات کار آماده شده با اختصاص این اعتبار کارها انجام می‌شود.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری گفت: امسال سال خوبی برای جنگل‌ها خواهد بود تا بتوانیم گام‌های مثبتی برای حفاظت از جنگل‌های هیرکانی برداریم.

 /۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.