پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اتکا به توانایی داخل به همه آموخته شد/تاکید به حضور باشکوه پای صندوق‌های رای

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی خطیب جمعه ساری امروز در خطبه‌های نماز جمعه مصلی ساری، با تاکید بر رعایت تقوا، اظهار کرد: احترام به حلال و حرام خداوند در مسیر تقوا به ایجاد برکت در زندگی کمک می‌کند.

وی افزود: خداوند در سوره بقره به بهره‌گیری از مزرعه دنیا در قالب توشه تاکید دارد و بیان می‌کند اگر از مزرعه زندگی تقوا برداشت کنیم محصول خوبی دریافت کردیم، به فرموده امام علی (ع) نیز باید تلاش‌مان در دنیا این باشد که از روز کوتاه دنیا برای روز بلند آخرت که خانه جزا است توشه برداریم و بهشت را بسازیم، در گرفتن زاد و توشه هم باید جهادی عمل کنیم.

محمدی‌لائینی با تاکید بر اینکه شهیدان بهترین زاد و توشه را از دنیا برداشتند، گفت: شهادت در راه خدا بهترین توشه است، البته قرار نیست همه شهید شوند عدهای شهید شده و تعدادی دیگر باید از آرمان و اهداف شهدا محافظت کرده و به آن عمل کنند، در این صورت است که بهترین توشه برداشته می‌شود.

خطبه دوم خطیب جمعه ساری با بیان اینکه دهه کرامت در پیش است، ادامه داد: همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه (س)، امام رضا (ع) و حضرت شاهچراغ، باید حیات کریمانه را تمرین کرده و در زندگی با تقوا و با کرامت باشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: ۲۵ خرداد ماه روز گل و گیاه، ۲۷ خرداد ماه روز جهانی بیابان‌زدایی است، در این خصوص جفا به محیط زیست و اگر به جنگل‌ها و دشت‌های سرسبز روا نیست چرا که هر کار بدی در این زمینه صورت بگیرید چوبش را در قالب حوادث ناگوار طبیعی مب‌خوریم، چرا می‌گذاریم بیابان‌ به‌وجود بیاید که بیابان‌زدایی کنیم؟ حافظان محیط زیست و جنگل مسؤولیت سنگین خود را انجام داده و به منابع طبیعی تجاوز نکنند.

این مسؤول با اشاره به فرازی از گام دوم انقلاب، اظهار کرد: کشورمان پس از تحقیر در دوران پهلوی و قاجار پس از انقلاب در مسیر پیشرفت سریع قرار گرفت و در گام نخست رژیم ننگین سلطنت استبدادی را به حکومت مردم‌سالاری تبدیل کرد.

وی تاکید کرد: همچنین به برکت تحریم دشمنان، اتکا به توانایی داخل به همه آموخته شد، بنابراین کل برکات انقلاب همین است که مسؤولان از رهبری تا شوراهای اسلامی روستا با اراده مردم انتخاب می‌شوند.

محمدی‌لائینی افزود: در این میان دشمنان ساکت بوده و می‌خواهند با تبلیغات سو مردم را مایوس کنند، برخی از کاندیداها هم با بداخلاقی و دوری از اخلاق مداری فضا را مسموم می‌کنند، تاریخ به ما ثابت کرده تجربه نه گفتن بد و آری گفتن به رهبر خوب است، با آری گفتن به پیروزی انقلاب اسلامی و اقتدار، قدرت، استقلال و عزت دست پیدا کردیم.

خطیب جمعه ساری گفت: امروز باید گوش به فرمان رهبری بوده و با حضور با شکوه در انتخابات عملا به ایشان لبیک بگوییم و در روز جمعه ۲۸ خرداد ماه وضو گرفته و به نیت یک یا چند شهید پای صندوق رای حاضر شویم و اجر یا سزای فرد منتخب را به شهدا واگذار کنیم.

 /۸۶۰۴۸/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.