پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اتصال رشته‌های مسابقات دانش‌آموزی قرآن به کتب درسی

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، با بیان اینکه در سال‌های گذشته از ظرفیت کتب درسی غافل بودیم، اظهار کرد: امسال همه رشته‌های مسابقات به کتاب درسی مرتبط و متصل شد چراکه این مهم سبب پای کار آمدن معلمان شده و کل مطالب برای مسابقات در درون کتاب قرار گرفته است.

میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، امروز ۱۵ مردادماه در نشست خبری با محوریت چهل و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان دختر کشور، اظهار کرد: برگزاری یک اجتماع ۱۰۰۰ نفره این همت را می‌طلبد که آموزش و پرورش مازندران به عنوان میزبانی این مسابقات دغدغه‌مند وارد شد.
 
باقری با بیان اینکه این مسابقات نمایندگی ۱۷ میلیون دانش آموزان سراسر کشور است، گفت: لازم است بستری را فراهم کنیم که این مجموعه در یک فضای رفاقتی و رقابتی برگزار شود؛ ضمن اینکه این دوره بعد از ۱۰ سال توقف در سطح کشوری با حضور همه دانش‌آموزان متوسطه اول که در تمام رشته‌ها نماینده دارند برگزار می‌شود. 

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این دوره از مسابقات با مسابقات سال‌های گذشته متفاوت است، تصریح کرد: دانش آموزان ابتدایی در رشته حفظ کل هم حضور دارند تا دست برنامه‌ریزان قرآنی کشور برای اعزام دانش‌آموزان زیر ۱۲ سال در رشته حفظ کل به مسابقات بین‌المللی خالی نباشد.

وی با بیان اینکه در حوزه پرورشی اگر بخواهیم همه اهداف را با زیرساخت و نیروی پرورشی فرآهم کنیم قادر نخواهیم بود، خواستار بکارگیری همه ظرفیت‌های موجود شد و درباره مسابقات افزود: امسال همه رشته‌های مسابقات به کتاب درسی وصل شد و این مهم سبب پای کار آمدن معلمان می‌شود و کل مطالب برای مسابقات در درون کتاب قرار گرفته است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، بیان کرد: در سال‌های گذشته مسابقات در مرحله مقدماتی و نهایی برگزار می‌شد و وقت و زمان زیادی را جهت برگزاری هدر می‌رفت ولی امسال بر اساس تحلیل نتایج مسابقات ۶ سال گذشته، با سطح‌بندی، استانها به ۳ دسته تقسیم شد.

وی افزود: سهمیه دسته اول ۷۰، دسته دوم ۵۰ و دسته سوم ۳۰ نماینده تعیین شد، همچنین در این دوره از مسابقات از ۳۸ داور مجرب و ۱۴ ناظر به‌کارگیری شده و این مسابقات در ۱۴ سالن برگزار می‌شود.

باقری افزود: رشته تحقیق برادران و رشته ترتیل خواهران و حفظ کل برادران و خواهران مرحله بین‌المللی دارد و نفرات برتر این مسابقات به مرحله بین‌المللی کشورهای مسلمان اعزام خواهند شد.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.