پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آمادگی کامل دستگاه‌های خدمات‌رسان شهرستان نور در زمان بحران 

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، فرماندار شهرستان نور با بیان اینکه طبق پیش‌بینی هواشناسی سیلاب، باد شدید. آبگرفتگی معابر را در هفته جاری در شهرستان نور خواهیم داشت، گفت: لایروبی‌ها از گذشته انجام شد و تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان در موقع بحران آمادگی صد درصدی داشته باشند. 

بیژن پولادی یکشنبه ۲۹ مهر در جلسه ستاد بحران که در محل فرمانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه سال گذشته در سیلاب‌ها متحمل خسارت‌های زیادی شدیم، اظهار کرد: سال گذشته ۲ کیلومتر از رودخانه حاجی ماهرود با کمک شهرداری و شورای اسلامی شهر نور برای نجات شهر احیا شد، در حالی که این عملیات مربوط به امور آب بود.

وی تصریح کرد: متاسفانه رودخانه‌های ناپلارود، وازرود، هاشم رور، حاجی ماهرود و غیره دارای مصالح مازاد است و قطعا دردسر ساز خواهد شد.

فرماندار شهرستان نور بیان کرد: همانگونه که برداشت غیرمجاز مصالح از بستر رودخانه تخلف است به همان اندازه عدم تخلیه آن می‌تواند برای امور آب تخلف لحاظ شود. امور آب باید در برخی موارد تسهیلگری کند.

پولادی با اشاره به هشدار هواشناسی استان در خصوص سامانه بارشی و سیلاب، آبگرفتگی معابر و وزش باد شدید خاطرنشان کرد: تمامی ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان باید همواره با حفظ آمادگی لازم توان مقابله با هر بحرانی را پیش‌بینی کنند.

وی با بیان اینکه لایروبی‌ها از گذشته انجام شد و باید همچنان ادامه‌ پیدا کند، افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان در موقع بحران آمادگی صد درصدی داشته باشند. 

فرماندار شهرستان نور از شهروندان خواست تا از سفرهای غیرضروری به مناطق بالادست و مناطق کوهستانی بر اساس نظرات کارشناس هواشناسی که با برف همراه خواهد بود و همچنین از اتراق در مسیر رودخانه‌ها نیز خودداری کنند.
 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.