پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آغاز عملیات خرید تضمینی دانه روغنی سویا در اواخر مهرماه

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، جلسه هماهنگی خرید تضمینی دانه روغنی سویا با توجه به نزدیک شدن زمان برداشت این محصول با حضور مدیران سازمان جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی استان ظهر امروز برگزار شد و در این جلسه چگونگی آغاز عملیات خرید تضمینی دانه روغنی سویا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عباسعلی وفایی‌نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با تقدیر از دستگاه‌های همکار در عملیات خرید تضمینی گندم امسال، اظهار کرد: در سال جاری ۱۱۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شد و هم اکنون بیش از ۱۹۰هزار تن گندم در سیلوهای استان نگهداری می‌شود که رسیدن به این رقم نتیجه همکاری مطلوب دستگاه‌هایی از جمله سازمان جهاد کشاورزی، بانک کشاورزی و تعاونی‌های روستایی استان مازندران است.

وی به آغاز عملیات خرید تضمینی دانه روغنی سویا در اواخر مهرماه اشاره کرد و گفت: در سال زراعی جاری قیمت پایه خرید تضمینی هر کیلوگرم دانه روغنی سویا، با ۲ درصد ناخالصی و ۱۲درصد رطوبت ۳۳ هزار تومان است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران تاکید کرد: در مراکز خرید تضمینی اداره کل غله، دانه سویا با ناخالصی یک تا ۸ درصد و رطوبت ۹تا ۲۰ درصد قابل خریداری است.

وفایی‌نژاد از تجهیز و راه‌اندازی ۹ مرکز خرید تضمینی سویا در استان خبر داد و افزود: تمهیدات لازم برای آغاز عملیات خرید تضمینی دانه سویا از جمله آموزش عوامل تشخیص و ذیحساب و کالیبراسیون باسکول و لوازم آزمایشگاهی، استقرار نماینده بانک کشاورزی و نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی در مراکز خرید، اطلاع رسانی محیطی و صدور معرفی‌نامه کشاورز از سوی جهاد کشاورزی اتخاذ شد.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی مراکز خرید تضمینی سویا پس از اعلام نیاز توسط جهاد کشاورزی هر شهرستان صورت خواهد گرفت.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با اشاره به سطح زیر کشت سویا در استان مازندران، افزود: ۴  هزار و ۷۳۷ هکتار از مزارع مازندران زیر کشت این محصول است که طبق آمار و پیش‌بینی‌های سازمان جهاد کشاورزی انتظار می‌رود بیش از ۷ هزار تن سویا از مزارع استان برداشت شود.

وفایی‌‌نژاد با بیان اینکه کشاورزان برای تحویل محصول باید در سامانه جامع پهنه‌بندی سازمان جهاد کشاورزی ثبت‌نام کرده باشند، افزود: کشاورزان در زمان تحویل محصول، کارت ملی و شماره حساب فعال بانک کشاورزی خود را به همراه داشته باشند.

وی از کشاورزان مازندرانی خواست؛ به دستورات کارشناسان کشاورزی عمل کرده و از برداشت زودهنگام یا در زمانی که رطوبت محصول بالا بوده، خودداری کرده و با اطمینان از رطوبت استاندارد، محصول تولیدی خود را به مراکز خرید تضمینی اداره کل غله تحویل دهند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.