پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آغاز دوباره طرح "سی شب، سی مسجد" پس از وقفه دو ساله در بابل

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابل، دکتر سید علی مظفرپور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: طرح اعزام گروه پزشکی تخصصی و عمومی به صورت کاملا داوطلبانه همراه با ویزیت رایگان و آموزش مطالب بهداشتی درمانی به مساجد شهرستان بابل ویژه مناطق محروم در شبهای ماه مبارک رمضان برای اولین بار در کشور در سال ۱۳۸۹ راه اندازی شد.

دکتر مظفرپور افزود: هدف از اجرای این طرح ویزیت رایگان افراد محروم روستاها و رضایتمندی قشر آسیب پذیر جامعه، حضور پزشکان در فضای مسجد در ماه مبارک رمضان و گسترش پیوند علم و معنویت، گسترش روحیه جهادی و داوطلبانه در بین جامعه پزشکی، آموزش چهره به چهره و ارائه مطالب آموزشی ویژه روزه داران و بیماری‌های شایع، ارائه خدمت صادقانه کادر پزشکی و حضور ملموس مسئولین و پزشکان در بین مردم است.

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار کرد: طرح “سی شب، سی مسجد” با همکاری بسیار صمیمانه و جدی بسیج جامعه پزشکی و با حضور بیش از ۲۰۰ پزشک فوق تخصص، متخصص، پزشک عمومی، دندانپزشک، پرستار و ماما، اورژانس ۱۱۵، سخنران ( آموزش سلامت و پیشگیری از کرونا و …)، خدمات دندانپزشکی سّیار، واکسیناسیون علیه کرونا، ترویج زایمان طبیعی و فرزندآوری، سنجش فشار خون و قند خون و ویزیت مامایی انجام خواهد شد.

دکتر مظفرپور ادامه داد: این طرح در سال ۸۹ برای اولین بار در کشور با تعداد ۱۰ پزشک عمومی، ۳ متخصص، ۱۷ پرستار توسط دانشگاه علوم پزشکی در بابل اجرا شد و در سال ۹۸ به همت بیش از ۵۶ پزشک متخصص و فوق تخصص، ۱۰ پزشک عمومی، ۱۱ دندانپزشک، ۸۱ پرستار، ۲۲ ماما،  ۷۵ همکار اورژانس ۱۱۵ دانشگاه و ۱۵ سخنران ( آموزش سلامت ) برگزار شد.

وی گفت: کلینیک سیار دندانپزشکی دانشگاه نیز به صورت مستمر در این ۳۰ شب حضور فعال خواهد داشت و خدمات سرپایی دندانپزشکی شامل کشیدن، جرم گیری، پر کردن و … را ارائه می‌کند. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان کرد: یکی دیگر از نکات قابل اهمیت در طرح “سی شب سی مسجد” امسال بحث آموزش محور بودن و ارتقای سطح آگاهی مردم شهر و روستا در مورد سبک زندگی و پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر خواهد بود که توسط اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل و کارشناسان مربوطه اجرا می‌شود.

 /۸۶۰۳۴/ح


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.