پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آغاز برداشت خوشه‌های طلایی برنج در مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، برنج از محصولات مهمی است که علاوه بر تامین امنیت غذایی کشور، هم‌ردیف امنیت سیاسی و اقتصادی دارای اهمیت است. 

در راستای امنیت غذایی و تولید این محصول استراتژیک که بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است، سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تدابیر ویژه و اتخاذ سیاست‌های حمایتی تولید برنج و بکارگیری تلاش و توان کارشناسان، محققان و تولیدکنندگان در سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین با تجهیز و نوسازی زیرساخت‌های بستر تولید با هدف بالا بردن بهره‌وری و ارتقاء توان تکنولوژیک برای افزایش عملکرد محصول مهم و استراتژیک برنج در سال جاری اقدام کرد که تاکنون توانسته برنامه‌های تولید برنج در مازندران را محقق کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این رابطه گفت: امسال ۲۱۵ هزار هکتار از مزارع مازندران به کشت برنج اختصاص پیدا کرد که ۱۴۷ هزار و ۶۵۸ هکتار آن ارقام محلی و ۶۷ هزار و ۳۴۲ هکتار به ارقام پرمحصول اختصاص دارد.

حسن عنایتی ادامه داد: امسال ۱۴۰ هزار و ۹۰۴ هکتار از شالیزارهای مازندران به صورت مکانیزه و ۷۴ هزار و ۹۶ هکتار به صورت سنتی نشاکاری شد.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال یک‌میلیون و ۳۷۵ هزار و ۵۴۷ تن شلتوک از شالیزارهای مازندران برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: آیین نخستین برداشت مکانیزه برنج در سطح ۲.۷ هکتار و رقم طارم همراه با جشن شکرگزاری برداشت این محصول، روز سه‌شنبه ۲۱ تیرماه هفته  جاری در شهرستان فریدونکنار روستای زاهدکلا انجام می‌شود.

عنایتی در پایان یادآور شد: اجرای کشت قراردادی برنج یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی است که بیش از ۳۸ هزار هکتار در مازندران اجرایی شد.

 /۸۶۰۳۵/ج/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.