پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آغاز آئین واگذاری 113 هزارمین سند از املاک غصب شده توسط «خاندان پهلوی» به مردم

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری،آئین واگذاری ۱۱۳ هزارمین سند از املاک غصب‌ شده توسط «خاندان پهلوی» به مردم با حضور فتاح رئیس بنیاد مستضعفان دقایق پیش در ساری آغاز شده است، اسنادی که دوران رضاشاه غصب شد و دارای مالک بود که امروز بنیاد مستضعفان ۱۱۳ هزارمین‌سند را واگذار خواهد کرد.

در خصوص واگذاری املاک غصب شده؛ از سال ۱۳۹۲ به بعد، این بنیاد در حال واگذاری املاک به مالکان است. این املاک به مساحت ۳۵۰ میلیون مترمربع است که ۸۵ درصد مسکونی، ۱۴ درصد کشاورزی و بقیه املاک سایر را شامل می‌شود. در این بین، ۱۱۳ هزار سند در ۲۱ استان است که ارزش تقریبی این املاک ۱۵ هزارمیلیارد تومان است.

در دهه‌فجر هرسال این واگذاری‌ها انجام می‌شود که امروز چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ به صورت ویدیوکنفرانسی، توسط سیدپرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان کشور، املاک مربوط به استان‌های مازندران، گلستان، خراسان جنوبی، آذربایجان‌شرقی و هرمزگان به مالکان اصلی واگذار می‌شود.

قابل‌ذکر است تاکنون بیشترین املاک متعلق به استان گلستان بوده است. سال گذشته یک صدمین هزار سند گرفته شد و امسال ۱۳ هزار سند نیز اضافه شد که در مجموع ۱۱۳ هزار سند اخذ و به مالکان اصلی واگذار می‌شود.

به گزارش فارس؛ تاکنون در کشور بیشترین سند واگذاری متعلق به استان گلستان با بیش از  ۶۱ هزارسند و مازندران هم ۱۴ هزار سند بوده است که رتبه دوم را بعد از گلستان در کشور به خود اختصاص داد.

 / ۸۶۰۵۹/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.