پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آسمان آبی غزه، آرزوی کودکان فلسطینی

0

خبرگزاری فارس استان مازندران-مهرآسا جانعلی‌پور، سنگ،  غزه،  مقامت ؛  کلیدواژه‌هایی که در هیچ لغت نامه‌ای تعبیر واقعی از آن یافت نمی‌شود، چرا که این کلیدواژه‌ها سال‌هاست که با گوشت و خون مردم مظلوم فلسطین و همسایگان بیت‌المقدس عجین شده است.

مردمانی که صاحبان اصلی فلسطین هستند، اما سال‌هاست که باالجبار و با رعب و وحشت از خانه و خاک خود دور شده‌اند و آواره در میان تلی از خاک، چوب و سنگ زندگی می‌کنند و کودکانی که به جای قلم، سنگ و کلوخ در دست دارند و به جای بابا آب داد، درس بابا به خاطر دفاع از ناموس، جان داد را مشق می‌کنند.

کودکانی که هیچ‌گاه طعم آرامش و امنیت را نچشیدند و در فضایی پر از ترس و تنش، گوش به صدای بمب‌ها و موشک‌هایی می‌سپارند که این بار کدام خانه را هدف قرار می‌دهند و چراغ کدام خانه برای همیشه خاموش می‌شود.

فلسطین،  سرزمین دخترکانی است که عروسک‌هایشان در دستان آهنین و بی‌مهر صهیونیست و ایادی‌اش خفقان گرفته‌اند و دیگر هیچ لالایی برایشان گوش نواز نیست.

سرزمین پسرانی که به جای فوتبال و قایم موشک بازی در میان تلی از خاک و آجر به دنبال پیکر عزیزانشان می‌گردند و کودکی نکرده،  مرد می‌شوند.

در همه جای دنیا، مدرسه خانه دوم بچه‌ها محسوب می‌شود اما در غزه حتی مدارس هم از بارش دائم بمب و موشک در امان نیستند.

هزاران کودک فلسطینی آواره شده‌اند یا خانواده خود را از دست داده‌اند و این روزها با کمبود دارو، آب و غذا دست و پنجه نرم می‌کنند و این تراژدی تازه‌ای نیست و قدمتی ۷۵ ساله دارد؛ آسمان غزه سال‌ها است که دیگر آبی نیست و هیچ پرنده‌ای برفرازش اوج نمی‌گیرد.

کودک‌کشی صهیونیست‌ها، سال‌هاست که ادامه دارد و با عملیات طوفان الاقصی بیشتر هم شده است در حالی که این اقدام وحشیانه رژیم غاصب، مغایر با قوانین بین‌المللی حقوق کودکان محسوب می‌شود و طبق این قوانین، هرگونه رفتار خشونت آمیز علیه کودکان  ممنوع است.

این جنایات خونین، خشم جهانیان را برانگیخت و  سبب شد تا تظاهرات و خیزش‌های بشردوستانه و ظلم ستیز در سراسر جهان برپا شود.

مسلمانان، مسیحیان و حتی یهودیان جهان، از این همه ددمنشی رژیم منحوس صهیونیست به ستوه آمده‌اند و این نسل کشی را محکوم کرده‌اند.

 عملیات نظامیان حماس در دفاع از غزه و پاسخ به تجاوز چندین ساله صهیونیست، خسارات جبران ناپذیری به این رژیم و تأسیسات آن وارد کرد و  فرزندان ناخلف نتانیاهو این حمله به حق را بر نتابیدند و در اقدامی ناجوانمردانه موشک‌های خود را روانه مدارس، مناطق مسکونی و بیمارستان‌ها کردند تا پرونده جنایاتشان سنگین‌تر و خونین‌تر از قبل شود.

کمبود غذا و دارو در غزه بیداد می‌کند اما سنگ به دستان فلسطینی، هیچ‌گاه از مقاومت دست بر نداشتند و همچنان به یاری خداوند دلشان قرص است و چشم به آینده‌ای دارند که در آن از اسرائیل و رژیم غاصبش در هیچ کجای نقشه جهان اثری نیست.

حال وظیفه سازمان‌های بین‌المللی و مدافعان حقوق بشر این است که به رسالت اصلی خود پایبند باشند و کودکان فلسطینی را قربانی منافع و بازی‌های سیاسی خود نکنند و کاری مؤثر برای پایان این نسل کشی انجام دهند.

و در این میان، بدا به حال کسانی که دست یاری به کفر داده‌اند و یا از دور این نسل کشی را تشویق و تمجید می‌کنند چراکه سازه‌های ظلم هیچ‌گاه پایدار نبوده است و پایه‌های متزلزل آن با تلنگری فرو می‌ریزد و بر سر اهالی کفر و ظلم آوار خواهد شد.

روزی خواهد رسید که از خون پاک کودکان سرزمین فلسطین، جویی روان خواهد شد و ریشه‌های استبداد و ستم را بر می‌کند و آن روز پرچم اسلام برافراشته تر از همیشه در مسجدالقصی و بیت المقدس به اهتزاز در خواهد آمد.

در کتاب وحی، ظالمان و ستمگران همواره به آتش‌سوزان جهنم تهدید شده‌اند و نه تنها ظلم و ستم، ظالمان را به دوزخ مى‌فرستد، بلکه به فرموده قرآن کریم کسانى که بر آنها تکیه کنند و یا جزء اعوان و انصار آنان باشند نیز مشمول همین حکم خواهند بود.

به امید روزی که دیگر اثری از این لکه ننگ بر روی نقشه جهان نباشد و کودکان فلسطینی همانند دیگر کودکان جهان، بتوانند زیر آسمان آبی و در امنیت کامل از زندگی خود لذت ببرند.

پایان پیام/غ/ض


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.