پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آزادی 7 زندانی جرائم نقدی و غیرعمد در آستانه عید مبعث

0


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، قنبر قنبری عصر امروز  در آئین آزادی هفت زندانی جرائم نقدی و غیرعمد این شهرستان، اظهار کرد: با کمک یک میلیارد ریالی یک خیر این تعداد زندانی امروز از بند زندان رها شده و به آغوش گرم خانواده‌های خود برمی‌گردند.

وی افزود: مردم نوعدوست کشور ما با همه مشکلات و سختی معیشت هرگز از کار خیر دست برنداشتند و همواره در همه صحنه‌هایی که نیاز است کمک می‌کند که از جمله آن کمک مستمر به خانواده‌های زندانیانی است که دچار مشکلات مالی هستند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نور، با بیان اینکه در سال جاری تاکنون ۷۳ نفر از بند زندان شهرستان رهایی پیدا کردند، خاطر نشان کرد: ۳۶ زندانی تا امروز آزاد شدند، ۳۰ نفر متهم جزای نقدی و دیه که در حین رسیدگی پرونده متواری بودند با کمک خیران و پرداخت دیون، پرونده آنان مختومه شد و امروز در آستانه عید مبعث نیز هفت زندانی آزاد شدند.

این مسؤول با اشاره به اینکه تاکنون ۲۷۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان هزینه شد، گفت: با احتساب کمک به زندانیان و خانواده‌های آنان مجموعا بیش از پنج میلیارد ریال خیران کمک کردند.

 

رئیس دادگستری نور نیز در این مراسم اظهار کرد: گاهی شخصی برای یک سکه مدت‌ها باید در بازداشت و زندانی باشد اگرچه حق طرف مقابل نیز هست اما توان پرداخت وجود ندارد بنابراین خیران به کمک می‌آیند و گره این مشکلات را باز و فرد را به خانواده‌اش برمی‌گردانند.

محمدعلی گل برارزاده، گفت: خداوند به برخی توان مالی داده است، ما هم باید از وقت خود هزینه کنیم و با هماهنگی انجمن حمایت از زندانیان و خیران برای آزادی زندانیان تلاش کنیم و کمک حال خانواده‌های آنان باشیم.

 

فرماندار شهرستان نور نیز در این آئین اظهار کرد: در آستانه سال نو قطعا خانواده‌های زندانیان چشم به راه آنان هستند و این حرکت خداپسند و انسان دوستانه که برگرفته از فطرت پاک انسانی است، نزد خدای متعال پاداش ارزنده‌ای دارد.

علی شادمان افزود: امیدواریم این افراد پس از آزادی با کسب حلال و زندگی سالم و پاک، آسایش و آرامش را برای خانواده خود به ارمغان ببرند.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان نور نیز در این آئین با قدردانی از خیران و مسؤولان برای کمک به آزادی زندانیان، اظهار کرد: انجمن حمایت از زندانیان هر ساله در آستانه نوروز و بهار طبیعت به منظور کمک به خانواده‌های آسیب پذیر زندانیان، سبد کالا هدیه می‌داد که امسال نیز همزمان با آزادی این هفت زندانی ۱۰۰ سبد کالا به خانواده‌های نیازمند مددجویان تحویل می‌شود.

کامیار سالاریان، گفت: ارزش هر سبد کالا که امسال توزیع می‌شود مبلغ یک میلیون تومان است که ۵۰۰ هزار تومان کالا و ۵۰۰ هزار تومان نقدی( کارت هدیه) است.

 /۸۶۰۲۳/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.