پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آزاد‌سازی ۶ هزار متر مربع اراضی زراعی در سوادکوه/بررسی اعتراض به بافت جدید روستا ی «کچید»

0

به گزارش خبرگزاری فارس از سوادکوه، محمد خانلری با اشاره به اینکه برای اجرای قانون حفظ کاربری و جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی، اداره جهاد کشاورزی نسبت حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها اقدام کرد،گفت: دو مورد تغییر کاربری تفرج‌گاه غیرمجاز بین‌راهی در اراضی زراعی این شهرستان قلع‌و‌قمع شده است.

وی گفت: در این زمینه ۶ هزار متر مربع از زمین‌های زراعی آزادسازی و حدود ۷۰۰ متر مربع تغییر کاربری غیر مجاز شامل دو واحد بنای مسکونی و یک مورد رستوران غذاخوری و ۵ اتاقک چوبی و همچنین ۶ مورد آلاچیق بتون و آهنی تخریب شده است.

 

دادستان و دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال شهرستان سوادکوه با اشاره به اینکه بر اساس قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی، جرم محسوب می‌شود، اظهار کرد: از شهروندان می‌خواهیم قبل از انجام هرگونه اقدام در اراضی زراعی و باغی اعم از خرید و فروش، تفکیک، دیوار و فنس‌کشی، احداث بنا و به‌طور کلی هرگونه تغییر کاربری به ادارات ذیربط مراجعه کنند.

* بررسی اعتراض به بافت جدید روستا

دادستان سوادکوه به دعوت اهالی روستای «کچید» و برای بررسی اعتراض آنان درباره محدوده جدید بافت روستا از این روستا بازدید کرد.

 

محمد خانلری، گفت: اگر برای ما ثابت شود که شخص یا اشخاصی در این رابطه تخلف کردند و بستری برای سودجویی سوداگران فراهم کرده باشند تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.
 

 /۸۶۰۱۵/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.