مهدی رازجویان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه آزادراه قائمشهر – ساری به زودی عملیاتی و اجرایی میشود، اظهار داشت: این آزادراه بخشی از کمربندی ساحلی دریای خزر از آستارا تا گالیکش است که از محل اتصال به محور سوادکوه واقع در پنج کیلومتری جنوب قائمشهر شروع میشود و با عبور از جنوب و جنوب شرق شهر ساری در مجاورت پلیس راه سورک در محور ساری – نکا به پایان میرسد.
وی افزود: توپوگرافی مسیر عبور آزادراه در شرایط ۲۲ درصد کوهستانی، ۲۱ درصد تپه ماهور و ۳۷ درصد دشت است و ۲۸ درصد از مسیر نیز با احتساب پلهای بزرگ و تونلها در محدوده اراضی و ۷۲ درصد آن در املاک شخصی واقع شده است.
وی ادامه داد: طول آزادراه ۴۴.۶ کیلومتر و عرض آن ۳۶.۹ متر است و در سه باند خط رفت و سه باند خط برگشت اجرا میشود و حداکثر شیب طولی آن ۵.۸ درصد و شیب عرضی شش درصد خواهد بود.
معاون استاندار مازندران یادآور شد: در مجموع سه هزار و ۱۴۰ متر تونل، شش دستگاه پل بزرگ و تیپ و ۲۳۰ دستگاه پل رودخانهای در آن احداث میشود.
مهدی رازجویان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه آزادراه قائمشهر – ساری به زودی عملیاتی و اجرایی میشود، اظهار داشت: این آزادراه بخشی از کمربندی ساحلی دریای خزر از آستارا تا گالیکش است که از محل اتصال به محور سوادکوه واقع در پنج کیلومتری جنوب قائمشهر شروع میشود و با عبور از جنوب و جنوب شرق شهر ساری در مجاورت پلیس راه سورک در محور ساری – نکا به پایان میرسد.
وی افزود: توپوگرافی مسیر عبور آزادراه در شرایط ۲۲ درصد کوهستانی، ۲۱ درصد تپه ماهور و ۳۷ درصد دشت است و ۲۸ درصد از مسیر نیز با احتساب پلهای بزرگ و تونلها در محدوده اراضی و ۷۲ درصد آن در املاک شخصی واقع شده است.
وی ادامه داد: طول آزادراه ۴۴.۶ کیلومتر و عرض آن ۳۶.۹ متر است و در سه باند خط رفت و سه باند خط برگشت اجرا میشود و حداکثر شیب طولی آن ۵.۸ درصد و شیب عرضی شش درصد خواهد بود.
معاون استاندار مازندران یادآور شد: در مجموع سه هزار و ۱۴۰ متر تونل، شش دستگاه پل بزرگ و تیپ و ۲۳۰ دستگاه پل رودخانهای در آن احداث میشود.