پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

یک مجتمع تولید فولاد در مازندران به مدار تولید برگشت

0

مجتمع فولادسازان دومین مجتمع تولیدی فولاد مستقر در بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد شهرستان بهشهر است که در کمتر از یک سال با مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با دریافت تسهیلات حمایتی به مدار تولید برگشت.

این مجتمع که در زمینه تولید کننده میلگرد فعالیت دارد از ۶ سال پیش دچار مشکل و توقف تولید شده بود.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران در حاشیه مراسم بازگشت این واحد تولیدی گفت: مشکلات مجتمع فولادسازان دماوند با مصوبه ستاد تسهیل رفع شد و با از سرگیری فعالیت آن ۳۳۰ کارگر مشغول کار شدند.

حسینعلی قوانلو ظرفیت تولیدی این واحد صنعتی را حدود ۷۲۵ هزار تن میلگرد در سال اعلام کرد و افزود که بیشتر تولیدات آن به خارج از کشور صادر خواهد شد.
مجتمع فولادسازان دماوند در شهریور ماه سال ۹۲ به دلیل مشکلات از جمله مشکل مالی فعالیت خود را متوقف کرد.
این دومین واحد صنعتی راکد در شرق مازندران است که امروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندارمازندران به عنوان نماینده عالی دولت در این خطه شمال کشور در سال رونق تولید استارت  دوباره خوردند.
در مجموع با راه اندازی این دو واحد برای حدود ۷۰۰ نفر از بیکاران در استان مازندران ایجاد اشتغال می شود.
بر اساس آمار رسمی تاکنون طبق مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مازندران حدود ۷۰ واحد صنعتی به مدار تولید برگشت.
در سال جاری نیز ۳۳۹ مصوبه از سوی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در حوزه های مختلف اقتصادی به تصویب رسید که بیشترین مصوبات سال جاری این کارگروه مربوط به امور مالیاتی بود.
استان مازندران بیش از سه هزار واحد تولیدی و صنعتی با اشتغال ۶۰ هزار نفری و سرمایه گذاری بیش از ۸۰ هزار میلیارد ریالی دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.