پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

گفتگو با کارشناس سواد‌ آموزی آموزش و پرورش منطقه چهاردانگه

به بهانه روز سواد آموزی صورت گرفت؛

به بهانه هفتم دی‌ماه روز ملی سواد آموزی، در گفت‌وگویی با محسن میرعلی‌اکبری کارشناس سوادآموزی اداره آموزش و پرورش چهاردانگه، به فعالیت های این دایره در منطقه پرداخته‌ایم.

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه نیوز به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش منطقه چهاردانگه؛ این منطقه همگام با سایر شهرستان ها و دیگر نقاط استان و کشور در جهت رفع و ریشه کنی بی سوادی با شعار سال «سواد آموزی مدرسه محور» راهکارهای فراوانی به مرحله اجرا گذاشته است.

– در زمینه تحقق اهداف نهضت سواد آموزی چه فعالیت هایی در منطقه چهاردانگه انجام شده است؟

فعالیت هایی مانند اجرای طرح سواد آموزی مدرسه محور، شناسایی و تعیین وضعیت اولیای بی سواد دانش آموزان و افراد بازمانده از تحصیل، جذب و تحت پوشش قرار دادن اولیای بی‌سواد و بازماندگان از تحصیل، پیگیری از طریق دهیاری و شورای اسلامی روستا ها، فراخوانی آموزش دهنده ها و دعوت از آنها جهت همکاری و آموزش و نشر پوستر تبلیغاتی در منطقه انجام شده است.

– اقدامات آموزش و پرورش چهاردانگه در سال قبل را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

طبق آمار، سواد آموزی منطقه در سال ۱۳۹۹، ۳۲ سواد آموز تحت پوشش خود قرار داده که از این میزان ۱۲ سواد آموز در دوره سواد آموزی، ۱۰ سواد آموز در دوره تحکیم و ۱۰ سواد آموز در دوره انتقال را شامل شد که ۸۰ درصد سواد آموزان توانستند نمره قبولی کسب کنند.

– در سال جاری چه اقداماتی از سوی حوزه سواد آموزی منطقه چهاردانگه انجام شده است؟

در سال جاری یعنی سال ۱۴۰۰ با تلاشی که انجام شد با یاری خداوند توانستیم ۳۶ سواد آموز تا به الان تحت پوشش در آوریم که شامل ۶ سواد آموز در دوره سواد آموزی، ۲۰ سواد آموز در دوره تحکیم و ۱۰ سواد آموز در دوره انتقال که به عبارتی ۹۰ درصد سهمیه منطقه شامل می شود.

– لطفاً از برنامه های آینده نهضت سوادآموزی در منطقه بگویید.

پیش بینی می‌شود در سال آتی با توجه به توانایی سهمیه دریافتی بیشتر، افراد بی‌سواد و کم‌سواد بیشتری شناسایی و جذب سواد آموزی شوند تا با استعانت از خداوند به ریشه کنی بی‌سوادی سرعت بخشیده و در آینده نزدیک جشن پایان بی‌سوادی در منطقه بر پا شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.