پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کسب افتخارات علمی در صورت داشتن یک‌صدم بودجه دانشگاه مازندران

رئیس دانشکده علوم قرآنی آمل با اشاره به اینکه اگر یک هزارم بودجه دانشگاه تهران و یک صدم بودجه دانشگاه مازندران به دانشکده علوم قرآنی آمل اختصاص می‌یافت در زمینه علمی به افتخارات بی‌نظیر می‌رسیدیم، گفت: حمایت خیران و افراد نیک‌اندیش قرآنی از دانشکده علوم قرآنی قابل ستایش است.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه:حجت‌الاسلام سید معصوم حسینی چهارشنبه شب در همایش تجلیل از خیران حامی دانشکده علوم قرآنی این شهرستان اظهار کرد: دانشکده علوم قرآنی آمل تنها دانشکده علوم قرآنی شمال کشور بوده که طی ارزیابی سال گذشته به عنوان برترین دانشکده علوم قرانی در سطح کشور انتخاب شد.


وی افزود: در این دانشکده آموزش‌ها بر محور علم‌افزایی استوار بوده و تاکنون فارغ‌التحصیل بیکار از این دانشگاه نداشتیم.


رئیس دانشکده علوم قرآنی آمل با بیان اینکه ۱۳ نفر از دانشجویان این مرکز دانشگاهی هم‌اکنون در مقطع دکتری تحصیل دارند، تصریح کرد: این دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم از چند سال گذشته تاکنون رتبه نخست علوم قرآنی و معارف در سطح کشور را به خود اختصاص داده است.


این مسؤول با اشاره به اینکه اگر یک هزارم بودجه دانشگاه تهران و یک صدم بودجه دانشگاه مازندران به دانشکده علوم قرآنی آمل اختصاص می‌یافت در زمینه علمی دست به افتخارات بی‌نظیر می‌رسیدیم، خاطرنشان کرد: حمایت خیران و افراد نیک‌اندیش قرآنی از دانشکده علوم قرآنی قابل ستایش است و باید در این زمینه گام‌های بیشتری برداشته شود.


حسینی بیان کرد: اشراف امت پیامبر اکرم آنهایی هستند که در زمینه قرآنی دست خیر دارند و در راه قرآن تدبر کرده و برای نشر فرهنگ قرآنی تلاش جدی دارند.


وی با اشاره به اینکه پیامبر اسلام کتاب خداوند و عترت را به عنوان امانت در بین ما قرار دادند، یادآور شد: در آمل وقف زیادی داریم ولی وقف قرآنی نداریم.


رئیس دانشکده علوم قرآنی آمل گفت: امیدواریم در آینده وقف‌های واقفان آملی بیشتر به سوی فعالیت‌های قرآنی سوق داده شود.


این مسؤول با اشاره به اینکه پیشینه فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه به سال ۱۳۶۱ باز می‌گردد، ادامه داد: در سال ۱۳۹۸ مجوز تأسیس آموزشکده تربیت معلم قرآن کریم اخذ شده و زمینه جذب دانشجو از طریق آزمون سراسری توسط سازمان سنجش و آموزش کشور مهیا شد.


حسینی، آمل را از شهرهای بزرگ در عرصه دینی، مذهبی و تاریخی دانست و افزود: دانشکده علوم قرآنی در این شهرستان از سال ۱۳۷۳ فعالیت خود را با انتقال ۲۴ دانشجو از دانشکده علوم قرآنی تهران آغاز کرد و در سال ۱۳۷۴ زمینی به مساحت ۷ هزار متر مربع توسط دو خیر و شهرداری آمل برای ایجاد بنای ساختمان در نظر گرفته شد تا ساختمانی در چهار طبقه به زیربنای ۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع در دو بخش اداری و آموزشی مهیا شود.


وی با اشاره به اینکه این دانشکده دارای ۱۵ کلاس و ظرفیت ۷۵ دانشجو در یک نوبت است، گفت: کتابخانه‌ای به وسعت ۵۰۰ متر مربع، دو سالن مطالعه برادران و خواهران به ظرفیت ۳۰۰ نفر، سالن اجتماعات با ظرفیت ۲۴۰ نفر، سالن کنفرانس، نمازخانه، سالن غذاخوری و محیط ورزشی از دیگر بخش‌های این دانشکده است.

رئیس دانشکده علوم قرآنی آمل با اشاره به برنامه‌ریزی‌های کلان برای فعالیت چهار رشته در ابتدای فعالیت، بیان کرد: از سال ۱۳۷۴ تا سال گذشته، تعداد ۷۴۰ نفر در دو رشته تربیت معلم قرآن مجید و علوم قرآن مجید فارغ‌التحصیل شدند و در مقطع کارشناسی ارشد هم ۱۹ نفر در دو رشته علوم قرآنی و تفسیر قرآن به فراغت تحصیلی رسیدند.

این مسؤول گفت: در این دانشکده چهار جوان نمونه کشوری، ۱۳ قبول شده مقطع دکتری، ۱۴۳ پذیرفته شده مقطع کارشناسی ارشد، ۶ نفر قبولی در المپیاد غیر متمرکز علمی کشور فعالیت داشتند و ۱۵ مقاله برتر در سطح منطقه‌ای و کشوری به همراه ۶ پایان‌نامه برتر در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم ارائه شد.

به گزارش فارس، در همایش تجلیل از خیران حامی دانشکده علوم قرآنی شهرستان آمل از نیک‌اندیشان فعال در زمینه توجه به علوم و قرآن کریم با اهدای لوح سپاس و هدایایی قدردانی شد./فارس

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.