پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

چهار عضو جوان ۲۱ ساله مازندرانی به بیماران نیازمند اهدا شد

ذکریا ذکریایی از اهدا عضو جوان ۲۱ ساله مازندرانی که در اثر تصادف دچار مرگ مغزی شد، خبر داد.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، ذکریا ذکریایی  از اهدا عضو جوان ۲۱ ساله مازندرانی که در اثر تصادف دچار مرگ مغزی شد، خبر داد.

وی افزود: شادروان بهروز فرهنگی‌ثابت که حین رانندگی با موتورسیکلت با اتومبیل برخورد کرد با سطح هوشیاری ۶ به اورژانس منتقل شد.

مسئول فراهم آوری پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: به‌دلیل لخته شدن خون در مغز بیمار به ICU منتقل و به مدت ۱۰ روز تحت مراقبت ویژه قرار داشتt ولی با وجود تلاش‌های انجام شده سطح هوشیاری بیمار کاهش یافته و بهبودی حاصل نشد.

این مسئول با اعلام اینکه با کاهش مداوم سطح هوشیاری، در ابتدا تشخیص داده شد که بیمار دچار مرگ مغزی شد و با بررسی دقیق تیم پزشکی و تایید توسط متخصصان امر اقدامات لازم برای جلب رضایت از بیمار برای اهدا عضو در دستور کار قرار گرفت.

ذکریایی بیان کرد: با رایزنی انجام شده خانواده بیمار رضایت به اهداء عضو داده و زمینه برای انتقال بیمار مرگ مغزی شده به تهران در دستور کار قرار گرفت.

وی در پایان گفت: پس از انتقال بیمار به تهران، چهار عضو این جوان قابل انتقال و پیوند تشخیص داد شد که پس از تشریفات علمی، دو کلیه، قلب و کبد بیمار به افراد منتظر دریافت عضو اهدا شد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.