پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پاییزی که با قدوم «رهبری» بهار شد!/سفری پربرکت حتی پس از 26 سال

هیچکس تصورش را نمی‌کرد؛ روزی اینجا روستایی در دور افتاده‌ترین قسمت بخش چهاردانگه ساری، قدمگاه مقام معظم رهبری شود؛ اما او آمد، در یک روز بارانی، مرهمی شد بر تمام رنج‌ها و آلام مردمان این دیار، سفری پر برکت که هنوز پس از گذشت 26 سال، شیرینی‌اش در کام اهالی باقی است.

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: امروز بیست و ششمین سالروز سفر حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر فرزانه جمهوری اسلامی ایران به مازندران است،سفری تاریخی که حتی پس از 26 سال برکات آن را با چشمان‌مان می‌بینیم، با دل احساس می‌کنیم و با دست لمس‌شان می‌کنیم.

بیست چهارم مهر ۱۳۷۴ از روزهای به یاد ماندنی و فراموش نشدنی اهالی بخش چهاردانگه مرکز مازندران است، روزی که بر خلاف انتظار مردم، رهبر معظم انقلاب اسلامی پای در این بخش محروم گذاشت و با قدم مبارک خود، مردمان خسته از رنج محرومیت را جانی دوباره بخشید.

بخش محرومی که به علت عدم توجه سال‌ها در فقر مانده بود و حتی مسئولین دست چندم شهری و  استانی هم، رنج سفر به منطقه‌ای که دور افتاده از بزرگ‌ترین بخش استان مازندران را به خود نمی دادند.

آری، اما او آمد، در یک روز بارانی، مرهمی شد بر تمام رنج‌ها و آلام مردمان این دیار، سفری پر برکت که هنوز پس از گذشت 26 سال، شیرینی‌اش در کام اهالی باقی است.

آن‌قدر این سفر برای مردم این منطقه با برکت و ارشمند بود که پس از سفر مقام معظم رهبری به روستای اروست چهادانگه، در ورودی این بخش تابلویی با این مضمون نصب شد: « به چهاردانگه، قدمگاه مقام معظم رهبری خوش آمدید».

مردم منطقه آنچه‌ از عشق‌ و محبت‌ به‌ ولايت‌ در دل داشتند در استقبال‌ از معظم‌له‌ نثار مقدم‌ حضرتش‌ كردند، روستاييان‌ چندين‌ راس‌ گاو و گوسفند را در پيش‌ پايی رهبرشان‌ قربانيی كردند و با پخش‌ نقل‌ و شيرينی و سردادن‌ شعار «صل‌ عليی محمد بويی خمينی آمد» از حلاوت‌ ديدار با مقتدای‌شان‌ كام‌ شيرين‌ برگرفتند.

بیست و شش سال پیش بود و بچه‌های دبیرستان شبانه روزی المهدی اروست در منطقه محروم و دورافتاده پشتکوه ساری هرگز گمان نمی‌کردند که آقا معلم آن روزشان، معلم و رهبر فرزانه انقلاب باشد.

دوشنبه روزی بود و هوا بارانی، اما گرمای وجودش هنوز که هنوز است با گذشت سال‌ها در خاطر دانش آموزان و معلمان دیروز مدرسه المهدی مانده است، مدرسه‌ای که به برکت قدوم مبارکش، زنگار محرومیت از درس و کلاس‌هایش زدوده شد و آن سفر تاریخی در قاب خاطره‌ها ماندگار شده است.

مقام‌ معظم‌ رهبريی ديدار از اين‌ روستايی ۱۵۰ خانواريی را با حضور در تنها مدرسه‌ ابتدایی و راهنمایی آن‌ آغاز كردند تا تأكيدی بر اهميت‌ درس‌ و مدرسه‌ برای روستاييان‌ باشد؛ رهبر انقلاب‌ به‌ كلاس‌های درس‌ روستا رفتند، با كودكان‌ روستایی با صميمیتی پدرانه‌ گفت‌وگو كردند و دست‌ محبت‌ خود را به‌ سرو رويشان‌ كشيدند.

معظم‌له‌ همچنين‌ مستقيما از زبان‌ مدير و معلمان‌ بسيجی اين‌ مدرسه‌ با كاستي‌ها و كمبودهای آن‌ آشنا شدند و به‌ مسئولان‌ عالی رتبه‌ای كه‌ همراه‌شان‌ بودند دستور كار بيشتر براي‌ مردم‌ اين‌ روستا را دادند.

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌ای سپس‌ در خانه‌ يكي‌ از شهدای روستای «اروست‌» به‌ ديدار پدران‌ و مادران‌ پنج‌ شهيد اين‌ روستا رفتند تا با سپردن‌ گوش‌ جان‌ به‌ سخنان‌ صميمانه‌ و صفابخش‌، آنان‌ را نيز تعظيم‌ و تكريم‌ كنند.

خانواده این شهدا به‌ رهبرشان‌ صميمانه‌ گفتند كه‌ بچه‌های ما جان‌ خود را در راه‌ دفاع‌ از ميهن‌ اسلامی و برای برافراشته‌ ماندن‌ پرچم‌ حكومت‌ حق‌ اسلامی فدا كرده‌اند و رهبر انقلاب‌ نيز آلام‌شان‌ را با اين‌ سخن‌ تسكين‌ دادند كه‌ «شما به‌ عنوان‌ خانواده‌ شهدا نور ديده‌ ما هستيد و به‌ گردن‌ اين‌ كشور حق‌ داريد؛ زيرا جوانانی را تربيت‌ كرديد كه‌ جان‌ خود را برای حراست‌ از ناموس‌، ملت‌ و مرزهای كشور در طبق‌ اخلاص‌ نهادند، خداوند آنان‌ را با امام‌ حسين‌(ع‌) محشور كند».

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌ای آن‌گاه‌ با حضور در اجتماع‌ مردم‌ روستای «اروست‌» به‌ احساسات‌ گرم‌ و صميمی آنان‌ پاسخ‌ دادند و در سخنان‌ كوتاه‌ با ابراز خوشحالی از اين‌ ديدار، به‌ آنان‌ گفتند كه‌ از صميم‌ قلب‌ شما عزيزان‌ را دوست‌ دارم‌.

مقام‌ معظم‌ رهبری نسبت‌ به‌ محروميت‌های مردم‌ اين‌ روستا ابراز تأثر كردند و آن‌ را همانند ساير نقاط محروم‌ كشور، از آثار حاكميت‌ رژيم‌ ستمشاهی و ناشی از چپاول‌ سرمايه‌های كشور از سوی بيگانگان‌ و اسراف‌ و نابودی ثروت‌های فراوان‌ اين‌ سرزمين‌ در سلطه‌ طاغوت‌ دانستند.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی زدودن‌ هرگونه‌ محروميتی را از كشور يک آرزوی ديرينه‌ خود خواندند و فرمودند: «مسئولان‌ نظام‌ اسلامی در پی آن‌ هستند كه‌ با تلاش‌ و مجاهدت‌ خود ايران‌ را بگونه‌ای آباد كنند كه‌ ديگر هيچ‌ نشانی از فقر و محروميت‌ در آن‌ باقی نماند و امروز همت‌ مسئولان‌ خدمت‌ به‌ مردم‌ است‌ تا بلكه‌ بتوانند چهره‌ آنان‌ را شاد و دل‌هايشان‌ را از نور اميد منور كنند و در سايه‌ همين‌ تلاش‌ها، ده‌ها هزار روستای كشور كه‌ زمانی در حد اعلای محروميت‌ بودند، امروز آباد و شكوفا شده‌اند.

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌ای قطع‌ دست‌ چپاولگران‌ بيگانه‌ از مخازن‌ عظيم‌ ثروت‌ در ايران‌ را عامل‌ اساسی دشمني‌ آمريكا، ملحدين‌، كفار و مستكبرين‌ با ملت‌ مسلمان‌ ايران‌ دانستند و در پايان‌ سخنانشان‌ از روحيه‌ با نشاط، صميمی و معنوی اهالی روستای «اروست‌» تجليل‌ و تمجيد به‌ عمل‌ آوردند.

مقام‌ معظم‌ رهبری اين‌ ديدار را با اقامه‌ نماز جماعت‌ در جمع‌ روستاييان‌ به‌ پايان‌ بردند و به‌ شهر ساری بازگشتند.

دبیرستان 26 سال پیش المهدی اروست ساری که با محرومیت‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کند، اکنون و پس از گذشت سال‌ها و در سایه سفر پرخیر و برکت و قدمگاه رهبری شاگردان زیادی را تقدیم کرده که برخی از آنان در راه دفاع از وطن و ارزش‌ها به شهادت رسیدند؛ آری، سفر رهبری در آن روز بارانی و سرد پاییزی، بهار را همراه خود به «اروست» آورده بود!/بلاغ

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.