پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پاسخ به سوالاتی درباره تغییر رنگ‌بندی‌های کرونایی مازندران

0


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری،تعدادی از مخاطبان خبرگزاری فارس مازندران، طی تماس با خبرنگار فارس اعلام کردند چرا با وجود اینکه در تعداد فوتی‌های و مبتلایان به کرونا در استان مازندران تغییری ایجاد نشده اما گفته شد که مازندران از وضعیت قرمز خارج شده است، این موضوع را از سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران پیگیری کردیم که وی در این زمینه با اعلام اینکه مرجع اعلام رنگ‌بندی‌های کرونایی در شهرها و استان‌های کشور ستاد ملی وزارت بهداشت است، گفت: در این زمینه مهمترین عامل تعیین رنگ هر شهر میزان بیماران با تست مثبت و روند افزایشی یا کاهشی تعداد بستری‌ها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: میزان بستری‌های طی دو هفته اخیر استان روند کاهشی داشته و تعداد کل بیماران بستری در مراکز درمانی استان با تشخیص احتمال کووید ۱۹ از هزار و ۴۰۰ نفر به هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه تعداد بیماران با تشخیص قطعی کاهش پیدا کرده است، اضافه کرد: همچنین تعداد بیماران سرپایی با تست مثبت نیز روند کاهشی داشته است و به همین دلیل رنگ‌بندی کرونایی در استان مازندران تغییر کرده است.

موسوی با اعلام اینکه طی دو هفته اخیر روند کاهشی ابتلا به کرونا در مازندران شاهد بودیم، گفت: اصحاب رسانه بازوان کادر بهداشت و درمان استان مازندران هستند، انتظار داریم همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی یکی از دغدغه‌های جدی فعالان رسانه‌ای برای انتشار باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پایان تاکید کرد: تداوم روند کاهشی ابتلا به ویروس کرونا مقید بودن به رعایت درست و اصولی دستورالعمل‌های بهداشتی است.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

 

 

 

 




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.