پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پارلمان در ایستگاه یازدهم‌/ سخنی با مردم و منتخبان جدید مازندران درمجلس

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

خبرگزاری فارس مازندران ـ یادداشت| اگرچه هفتم خرداد مجلس یازدهم به‌طور رسمی گشایش می‌یابد اما نشست‌ها، ملاقات‌ها و بازدیدهای منتخبان جدید فردای پس از انتخابات دوم اسفند با وجود شرایط کرونایی عملا شروع شده است. 

 با تشکیل مجلس یازدهم مناسبات پارلمانی، صورت بندی‌ها و مناسبات جدید سیاسی در حوزه‌های انتخابیه در حال شکل‌گیری است و همزمان مطالبات بخش‌های مختلف تحریک شده و درخواست‌های جدیدی هم به آنها اضافه می‌شود.

برگزاری نشست با وزراء، مدیران، کارآفرینان و اقشار مختلف جامعه امری ضروری است که متناسب با وقت و شرایط در جریان است، البته برنامه‌ریزی برای مدیریت زمان و انتخاب اولویت‌ها نیز لازم است که از وقت چهارساله استفاده مطلوب شود. 

با وجود اینکه اولویت‌ها و طرح‌های شهرستان در شورای برنامه‌ریزی دسته‌بندی شده است متأسفانه جبر فرهنگ سیاسی نمایندگان مجلس را درگیر همه مسائل ریز ودرشت حوزه انتخابیه می‌کند و همه می‌خواهند نماینده را مثل فرماندار و دستگاه‌های اجرایی درگیر درخواست شخصی خود کنند.

 در صورتی که کار اصلی نماینده قانون‌گذاری بوده و نماینده ابزار، فرصت، توان و ساختار لازم برای رسیدگی به این حجم از مسائل را ندارد و به زودی متقاضیان مشتاق به معترضان سرسخت تبدیل می‌شوند!

 اگر هر نماینده با مشورت و همکاری فرمانداری و شهرداری حداکثر برای” پنج اولویت” و زیربنایی حوزه انتخابیه خود وقت کافی بگذارد پایان دوره نتیجه ملموسی خواهد گرفت ولو اینکه پروژه به اتمام نرسد و البته بهتر است اولویت‌های خود را به مردم بگوید.‌

شایسته است نمایندگان استان باهمه گرفتاری‌های مجلس و حوزه انتخابیه ۱۰ درصد وقت خود را به صورت سازمان یافته و هدفمند در اختیار مجمع نمایندگان قراردهند تا با تشکیل کارگروهی مشترک با شورای برنامه‌ریزی طرح‌های محرک توسعه استان در سطوح ملی پیگیری شود.
 
با توجه به مشغله نمایندگان‌، پرداختن به همه امور جامعه به منزله فرصت‌سوزی و عدم نتیجه‌گیری است، لذا انتخاب اولویت‌ها و پیگیری مجدانه آن‌ها مطالبه جدی این قلم است و شجاعت “نه” گفتن به درخواست‌های نامتعارف و نشدنی خدمت بزرگ به حوزه انتخابیه است.‌

به منظور افزایش بهره‌وری باید به نمایندگان فرصت دهیم بجای بازدیدها و دیدارهای پراکنده با هسته مرکزی نهادها، شوراها و صنوف مختلف در ارتباط و تعامل باشند.  

نمایندگان همواره درگیر جلسات، همایش‌ها و بازدیدهای مختلف هستند اما یک دفتر قوی و اتاق فکر دانش بنیان و مرتبط با کارشناسان می‌تواند بازوان پرکار آن‌ها باشد تا به نیابت از نماینده بخش اعظمی از امور جاری دفتر و مراجعان را پاسخگو باشد.‌

بهترین کمک‌ اقشار مختلف مردم به نمایندگان درگیر نکردن نمایندگان به امور شخصی و کم اهمیت حوزه انتخابیه است، اینکه نماینده حتما در همه مراسم، همایش و مهمانی ما باشد یا به تلفن من پاسخ دهد نه امکان پذیر است نه وقت نماینده ایجاب می‌کند.

و آخر اینکه از نماینده  تقاضای کمک مالی نداشته باشیم چون نماینده هیچ بودجه وردیف اعتباری ندارد.‌

 ایرج نیازآذری مشاور و رئیس دفتر مجمع نمایندگان مازندران

 /۸۶۰۴۸/ج

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.