پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وقوع ۲۳ مورد حریق در جنگل‌های مازندران/۴۰ هکتار از اراضی جنگی سوخت

0


مجید ذکریایی امروز در ارتباط با آتش‌سوزی در جنگل‌های مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: از روز پنج‌شنبه افزایش دمای هوا و وزش بادهای گرم جنگل‌های مازندران را مستعد حریق کرد به‌طوری‌که طی ۷۲ ساعت گذشته شاهد  ۲۳ فقره حریق در جنگل‌های استان بودیم.

وی با بیان اینکه این آتش‌سوزی‌ها در هفت شهرستان شامل بهشهر، نکا ،ساری ،قائم‌شهر، سوادکوه، بابل و نور مازندران گزارش شد، افزود: طی این ایام ۴۰ هکتار از اراضی طعمه حریق شد.

سرپرست یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران_ منطقه ساری تصریح کرد: برای مهار این اتش‌سوزی‌ها همه ارگان‌ها ازجمله نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست، ارگان‌ها، شهرداری‌ها، اتش‌نشانی‌ها، اورژانس‌، نیروهای بسیج، نیروهای مردمی، سپاه، روستاییان، بومیان، دامداران و دوستداران طبیعت در عرصه حضور داشتند.

ذکریایی با بیان اینکه نیمی از امدادگران مردم بودند که ما را در امر مهار حریق یاری کردند، اضافه کرد: دلیل اتش‌سوزی جدا از عوامل جوی که شرایط را مستعدتر کرده عوامل انسانی بوده که وجود گردشگران برای تفریح در طبیعت وارد استان شده و اتش روشن کردند و بدون اطمینان از خاموش شدن اتش عرصه را ترک کردند.

وی ادامه داد: درحال حاضر عرصه‌های جنگلی مملو از برگ‌های خشک بوده و در کنار گرمای بی‌سابقه هوا، وزش باد مزید بر علت شده و نیروهای ما را در اطفای حریق دچار مشکل کرده است.

سرپرست یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-منطقه ساری تصریح کرد: توصیه ما به همه مردم این است که در این ایام، جنگل را برای تفریح انتخاب نکنند چراکه وجود برگ‌های خشک، درختان شکسته و افتاده و حتی وجود شیشه و ظروف پلاستیکی مثل ذره بین عمل کرده و منجر به حریق می‌شود که ممکن است خسارت‌های زیادی به همراه داشته باشد.

ذکریایی یادآور شد: مردم هرگونه گزارش در ارتباط با آتش‌سوزی، تخریب و هرگونه تخلف مرتبط با امور جنگل ازجمله قاچاق چوب، قطع درخت، تصرف و سایر را با سامانه ۱۵۰۴ اطلاع دهند و همکاران منابع طبیعی به‌صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت گزارش‌های مردمی در این زمینه هستند تا در سریع‌ترین زمان ممکن وارد عمل شوند.

وی در پایان گفت: تمام این حریق‌ها در سطح استان مهار شده است که در برخی از مناطق به دلیل صعب‌العبور بودن حضور ماموران برای مهار حریق زمان بیشتری به خود اختصاص داده است.

 /۸۶۰۳۴/ع/و




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.