پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وصول درآمدهای مالیاتی در مازندران ۲۵ درصد رشد یافت

0

موسی قاسم پیشه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه پرداخت مالیات و مشارکت مردم در این امر مطابق فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) یک فریضه است، افزود: پرداخت مالیات، جزو قوانین حکومت اسلامی بوده و لازم است در رعایت و اجرای قوانین حکومتی که مشروعیت الهی دارد، اهتمام ویژه‌ای از سوی همگان صورت پذیرد.

وی گفت: علی رغم تحقق ۹۱.۴ درصدی درآمدهای مالیاتی مصوب قانون بودجه سال ۱۳۹۸ شاهد رشد ۲۵ درصدی در وصول این درآمدها در استان بوده‌ایم که ناشی از همت و تلاش مضاعف همکاران اداره کل امور مالیاتی و توسعه فرهنگ پرداخت مالیات در بین هموطنان گرامی استان مازندران است.

قاسم پیشه گفت: با عنایت به اینکه مقام معظم رهبری امسال را سال جهش تولید نامیدند از این رو رویکرد وزارت امور اقتصادی و دارایی و جهت گیری سیاست‌های مالیاتی در راستای تحقق شعار سال تعیین شده است، یعنی سیاست‌های مالیاتی به نحوی تنظیم شده که فعالان اقتصادی و کسب و کارهای مولد به تولید بیشتر راغب شوند و نقدینگی موجود در اقتصاد کشور به سمت تأمین مالی تولید و سرمایه گذاری در اجرای طرح‌های مولد هدایت شود.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی مازندران ادامه داد: مالیات یکی از مهمترین منابع درآمدی دولت است که نقش بسزایی در تأمین هزینه‌های دولت و به ویژه قطع وابستگی بودجه کشور به درآمدهای نفتی و نیل به استقلال اقتصادی دارد. از این رو، یکی از مهم‌ترین محورهای اجرای سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، تأمین منابع مالی دولت با تکیه بر مالیات‌ها و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی است.

کد خبر 4974185
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.