پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وزیر راه توجهی به محور ساری تاکام ندارد

جاده ساری به تاکام حتی یکبار مورد بازدید وزیر راه و شهرسازی کشور قرار نگرفت، با توجه به اینکه در این محور شاهد مشکلات جدی برای مردم هستیم، مسؤولان ملی حتی یک‌بار برای بازدید این محور حضور نیافتند.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: محمد دامادی  درباره انتقال آب دریای خزر و اقداماتی که برای جلوگیری از اجرای این طرح با توجه به مخالفت‌های که از جانب کارشناسان محیط زیست در این ارتباط وجود دارد، انجام شده است، اظهار کرد: اجرای این طرح کاملا مسکوت ماند.

 

وی تصریح کرد: بحث انتقال آب دریای خزر مربوط به حال حاضر نیست، اجرای این طرح در دولت قبلی مطرح شده بود و از همان زمان بنده و همکاران ما در مجلس با اجرای این طرح مخالف بودیم.

 

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح سه بار در کمیسیون مجلس قبلی مطرح شد که اینجانب و نیازآذری نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی جلوی تصویب بودجه برای اجرای این طرح را در این کمیسیون گرفتیم.

 

وی ادامه داد: در صحن علنی مجلس هم مراقبت کردیم که این موضوع تصویب نشود که این موضوع تصویب نشد و پروژه در دولت قبل متوقف شد.

 

دامادی درباره مطرح کردن این طرح در دولت فعلی گفت: چند دوره است که رئیس جمهور از یک استان انتخاب می‎شود، این موضوع مورد حمایت دولت فعلی قرار گرفت و بنده در نطق مجلس خطاب به دولت گفتم که این دولت پیمانکار تصمیمات غیر تخصصی دولت قبل نباشد و همکاری مناسبی توسط همکاران در این ارتباط انجام شد.

وی با اعلام اینکه انتقال آب دریای خزر به استان سمنان اقدامی غیر کارشناسی است، افزود: اولویت مهم‌تری در دولت وجود دارد، هنوز مشکل دریاچه ارومیه در کشور حل نشده است، با اقدام غیر کارشناسی دولت دریاچه ارومیه‌ای دیگر برای مازندران ایجاد می‎شود.

 

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش آب دریای خزر طی ۱۰ سال گذشته تاکنون، گفت: در این زمینه اقداماتی انجام نشده است، این در حالی است که این دریا یکی از منابع اصلی ایجاد تعادل در آب و هوای استان‌های شمالی کشور است.

 

وی تاکید کرد: انتقال آب دریای خزر به استان سمنان تصمیم غلطی است.

 

دامادی در دیگر بحث مطرح شده در این مصاحبه در ارتباط با پیگیری انجام شده برای رفع مشکلات جاده‌ای استان مازندران اظهار کرد: وضعیت جاده‌ای ما پیشرفت داشته است ولی در شان مردم استان نیست.

وی اضافه کرد: انتظار ما این است که دولت توجه ویژه‌ای به بحث جاده‌ای استان داشته باشد، چراکه زیرساخت‌های مازندران تنها برای مردم استان نیست و همه کشور از ظرفیت‌های استان استفاده می‎کنند.

 

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مازندران ظرفیت بسیار مناسبی در حوزه گردشگری دارد، در صورت توجه مناسب و تامین زیرساخت این استان می‎تواند نقش اساسی در حوزه اقتصادی کشور داشته باشد.

 

وی با اعلام اینکه برای دسترسی به درآمد پایدار در اقتصاد بدون نفت توجه به مباحث گردشگری به ویژه در استان مازندران است، گفت: این موضوع مورد تاکید مقام معظم رهبری و دلسوزان نظام است که برای خروج از حاکمیت دلار در بازار کشور باید به توان داخلی کشور توجه ویژه داشته باشیم.

 

دامادی یادآور شد: در حوزه زیرساختی برای ورود گردشگر به استان مازندران اتفاق مناسبی نیفتاده است، رئیس جمهور در سفر به استان مازندران قول داده بود که پروژه محور سوداکوه تا عید به اتمام می‎رسد، بنده در همان لحظه به رئیس جمهور اعلام کردم که این پروژه به اتمام نمی‎رسد.

 

وی یادآور شد: جاده ساری به تاکام حتی یکبار مورد بازدید وزیر راه و شهرسازی کشور قرار نگرفت، با توجه به اینکه در این محور شاهد مشکلات جدی برای مردم هستیم، مسؤولان ملی حتی یک‌بار برای بازدید این محور حضور نیافتند.

 

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تصادفات متعددی را در محور ساری به تاکام شاهد هستیم، بیشتر ترددهای این مسیر مربوط است به مسافران و گردشگران و نیز کامیون‌های که عازم استان‌های سمنان، یزد و اصفهان هستند.

دامادی ادامه داد: تلاش‌های در این ارتباط انجام شد، پروژه از حالت شهرستانی خارج شد و در ردیف پروژه‌های ملی قرار گرفت ولی تخصیص اعتبارات به حد لازم نرسید.

وی در ارتباط با اقدامات انجام شده در جاده ساری به گهرباران گفت: این محور سال‌ها بدون کوچکترین ایجاد زیرساختی رها شده بود، ولی با تلاش‌های انجام شده بحث بهسازی این مسیر در دستور کار است و اقدامات خوبی در این مسیر در حال انجام است.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.