پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وجود 10 هزار واحد راکد و غیرفعال در شهرک‌های صنعتی

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، بابک دین‌پرست چهارشنبه‌شب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تفاهم نامه ای دو سال پیش با وزیر کشور و جهاد کشاورزی برای حمایت‌های لازم از پروژه‌های و اقدامات گلخانه‌ای داشتیم، این پروژه‌های مورد حمایت استانداری مازندران که تلاش دارند تا تکمیل و به بهره‌برداری برسند.

وی با بیان اینکه اگر مشکلاتی هم دارند در کارگروه تسهیل مورد بررسی قرار می‌گیرد و مرتفع شود خاطرنشان کرد: تعداد واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی بالغ بر ۴۶ هزار واحد است از این تعداد، ۲۱ درصد یعنی ۱۰ هزار واحد، راکد و غیرفعال هستند.

معاون اقتصادی وزیر کشور ادامه داد: وزارت صنعت در ابلاغیه‌ای اعلام کرد تا بتوانیم مشکلات ۱۵۰۰ واحد از این ۱۰ هزار واحد صنعتی را مرتفع کنیم در سفری که با معاون وزیر داشتم ۵۰ درصد از این واحدها یعنی ۷۰۰ مورد در پایان ۶ ماهه اول امسال انجام شده و این احتمال وجود دارد که تلاش کنیم تا این تعداد را افزایش دهیم.

دین پرست یادآور شد: در جلسه ستاد تسهیل که برگزار شد چند اقدام صورت می‌گیرد، از این ۱۰ هزار واحد صنعتی راکد که در چرخه تولید نیست بررسی می‌کنیم که چه تعداد امکان بازگشت دارد، قرار شد تا مدیران شهرک‌های استان‌ها بررسی کنند و گزارشی در ارتباط با وضعیت واحدهای قابل احیا و غیرقابل احیا به ما بدهند در نهایت این گزارش در استانداری آمده و در دستور کارگروه رفع موانع تولید استان‌ها قرار می‌گیرد و در ادامه در کارگروه استانی بررسی می‌شود.

معاون اقتصادی وزیر کشور افزود: روز گذشته هزار و ۵۰۰ واحد، هدف‌گذاری شد که در جلسه ستاد به ۲ هزار واحد افزایش دادیم و راهکار تعیین کردیم.

وی بیان کرد: طبق دستورات و تاکیدات مقام معظم رهبری در نشست با اعضای دولت در حل مشکلات واحدهای تولیدی، قرار بر این شد یک مراکز شبانه روزی بررسی مشکلات واحدهای تولیدی تحت عنوان مرکز فوریت های رسیدگی، داشته باشیم تا پرونده‌های بلاتکلیفی واحدهای تولیدی در کشور بسته شود.

معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: برای ۱۵۰۰ واحد تولیدی راکد ۲۷ هزار شغل پیش‌بینی شده بود که ۵۰۰ واحد جدید به آن اضافه شد.

 /۸۶۰۴۱/ع/ر


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.