پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

والدین از پرداخت نقدی وجه در زمان ثبت نام خودداری کنند

0

سید حسین نصیری روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: تمامی مراحل و قوانین ثبت نام به صورت الزامی در سطح مدارس استان توزیع شده و مسئولان مدرسه موظف هستند تابلو قوانین را در معرض دید دانش آموزان و والدین قرار دهند.

وی افزود: دریافت وجوه نقدی تخلف آیین نامه ای محسوب می شود و پیگرد قانونی خواهد داشت و آموزش و پرورش هم با خاطیان برخورد جدی خواهد کرد.

نصیری با تاکید بر اینکه والدین برای رعایت قوانین و مقررات و جلوگیری از هرگونه سودجویی تخلفات ثبت نامی را گزارش کنند ، گفت : سامانه متمرکز شکایات به آدرس الکترونیکی shekayat.medu.ir فعال است و شاکیان می توانند شکایتشان را ارسال کنند که حداق تا ۴۸ ساعت و حداکثر تا هفت روز پاسخ قطعی خواهند گرفت.

رئیس ستاد ثبت نام آموزش و پرورش مازندران همچنین شماره تلفن ۳۳۳۲۹۷۸۶ را نیز برای در میان گذاشتن شکایت در این زمینه و پاسخگویی به انتقادات و مشکلات ثبت نامی دانش آموزان معرفی کرد و افزود که این شماره تلفن تا پایان فصل ثبت نام فعال خواهد بود.

نصیری همچنین تاکید کرد که والدین حتماً در زمان ثبت نام دانش آموز از تکمیل روند مطمئن شوند و تاییدیه ثبت نام را از مسئولان مدارس دریافت کنند.

وی افزود: مدارس غیردولتی وخاص (شاهد، استعدادهای درخشان) نیز می‌بایست دقیقاً براساس دستورالعمل‌های ابلاغی، نسبت به دریافت شهریه دانش آموزان اقدام کنند.

۴۵ هزار نوآموز در راه مدرسه

این مسئول با پیش بینی اینکه در سال تحصیلی جدید بیش از ۴۵ هزار نوآموز بر سر کلاس‌های اول ابتدایی در مازندران حاضر می شوند، اظهار داشت: آمار دقیق هفته آینده با باز شدن سامانه “ثنا” مشخص و اعلام خواهد شد.

رئیس ستاد ثبت نام مازندران آموزش و پرورش مازندران گفت: غربالگری دانش آموزان باید هرچه زودتر جهت تعیین تکلیف نو آموزان انجام شود و نباید والدین انجام غربالگری را به تاخیر بیندازند.

نصیری با بیان اینکه در فصل ثبت نام جاری ۳۸ پایگاه در سطح استان برای انجام غربالگری فعال شده است، افزود: طبق آمار تا کنون ۹۰ درصد دانش آموزان تست غربالگری را انجام داده‌اند.

وی گفت: طرح سنجش یا غربالگری شامل، ارزیابی‌های دقیق شنوایی، بینایی، آمادگی تحصیلی و ارزیابی مقدماتی سلامت است که برای تمامی نوآموزان الزامی است و بدون انجام غربالگری ثبت نام انجام نخواهد گرفت و در صورت ثبت نام نیز تخلف محسوب می شود.

این مسئول اضافه کرد: والدین دانش‌آموزان برای انجام سنجش فرزندان خود، به مدارس مورد نظر جهت ثبت نام کلاس اول مراجعه و به صورت اینترنتی نوبت‌گیری کرده و در موعد مقرر به پایگاه‌های سنجش شهرستان مربوطه مراجعه کنند.

استان مازندران در سال تحصیلی که گذشت بیش از ۵۳۸ هزار دانش آموز و کودک مهد داشت.

۷۳۳۵/‏۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.