پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نوای نو موسیقی پایتخت ۶ با خواننده‌ جدید

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:  مجموعه پایتخت ۶ از شب گذشته در حالی آغاز شده که با نوای خواننده جدیدی مواجه هستیم.

سریال پایتخت ۶ سالی است که در ایام نوروز، زبان و موسیقی مازندرانی را به خانه‌های ایرانیان می‌برد، موسیقی شاد و دلنشین که نشان دهنده سرزندگی مردمان این خطه است.

نخستین قسمت از سریال پایتخت ۶ اما با موسیقی متفاوتی پخش شد، موسیقی که شاید به گوش‌ها آشنا نبود.

سرپرست بخش موسیقی مازندرانی سریال پایتخت ۶ درباره موسیقی متفاوت این مجموعه به ایرنا گفت: هدف ما در مجموعه پایتخت، ارائه کار جدید و دوری از کار تکراری است.

سید جلال محمدی افزود: ساخت موسیقی پایتخت ۶ از بهمن ماه به سرپرستی آریا عظیم‌نژاد شروع شد و به دلیل اینکه به نظر می‌رسد که آخرین سری از مجموعه پایتخت است می‌خواستیم کاری نو ارائه کنیم.

وی درباره خواننده جدید در موسیقی پایتخت ۶ اظهار کرد: زمان شکارچیان، خواننده جدیدی است که در موسیقی پایتخت ۶ به کار گرفتیم و صدایی زیبا و دلنشین دارد.

محمدی با بیان اینکه زمان شکارچیان فرزند ارشد ارزمون شکارچیان و از بزرگان موسیقی مازندران است، تصریح کرد: موسیقی مازندران مدیون خانواده شکارچیان و قوم گودارها است.

وی با اشاره به اینکه برای ارائه موسیقی متفاوت ضمن توجه به سازهای مختلف باید خواننده را تغییر می‌دادیم، ادامه داد: زمان شکارچیان به خوبی توانست خود را با نیازهای موسیقی مجموعه پایتخت تطبیق دهد و آنچه که آهنگساز این مجموعه درنظر داشت را به خوبی ارائه کند.

سرپرست بخش موسیقی مازندرانی سریال پایتخت خاطرنشان کرد: مردم علاقه‌مند به صدای خوانندگان قدیمی هستند در حالی که ما به دنبال ارائه کار نو بودیم، در پایتخت چهار و پنج دوتارنوازی‌های بسیاری داشتم و حتی  در پایتخت ۶ از دوتارنوازی‌های خودم هم کم کردم تا کار متفاوت به گوش مردم رسانده شود.

وی با بیان اینکه بخش کلام را در تیتراژ یک مجموعه پایتخت هم به کار بردیم، افزود: پیش از این فقط در پایتخت ۲ تیتراژ یک از کلام برخوردار بود و مابقی مجموعه‌های پایتخت فقط در تیتراژ پایانی کلام داشتیم ضمن اینکه از سازهای ابداعی جدید هم استفاده کردم.

محمدی با اشاره به استفاده از خواننده جدید در تیتراژ سریال پایتخت ۶، گفت: پذیرفتن طرح جدید از سوی جامعه، زمان‌بر است و یکی از اهداف ما در پایتخت، معرفی صداها و نواهای جدید به جامعه است.

وی با بیان اینکه در تهیه موسیقی پایتخت ۶ از نیروهای نوجوان و جوان استفاده بردیم، اظهار کرد: ضمن احترام به پیشکسوتان موسیقی مازندران، باید فضایی برای رشد جوانان و آینده موسیقیایی مازندران فراهم کنیم.

محمدی درباره شعر مجموعه پایتخت ۶ گفت: شعر مجموعه متشکل از الفاظ فارسی و مازندرانی است تا افراد بیشتری بتوانند مفهوم آن را متوجه شوند.

وی خاطرنشان کرد: آهنگسازی موسیقی پایتخت بر عهده آریا عظیم‌نژاد است و گروه موسیقی آوای تبری با این مجموعه همکاری کرد.

محمدی یادآور شد: سبحان‌الله چوپانی نوازنده للـه‌وا، محمدرضا محمدی نوازنده کمانچه، سرنا، غرنه، ضرب محلی و للـه‌وا، آرین لطفی‌پور نوازنده دوتار، رضو یوسفیان نوازنده عود، کیان شمس نوازنده دف و دایره، پارسا محمدی نوازنده نقاره هستند و حمیده محمدی به عنوان همخوان و نوازنده نقاره با ما همکاری کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.