پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نماز جمعه چهاردانگه به امامت حجت الاسلام تیموری – 7 فروردین۱۳۹4

اولين نماز جمعه بخش چهاردانگه در سال جديد در تاريخ 7 فروردین 1394 به امامت حضرت حجت الاسلام و المسلمين تيموري امام جمعه چهاردانگه اقامه گرديد.

0

 

به گزارش آهنگری کیاسری، خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه نیوز، اولين نماز جمعه بخش چهاردانگه در سال جديد در تاريخ 7 فروردین 1394 به امامت حضرت حجت الاسلام و المسلمين تيموري امام جمعه چهاردانگه اقامه گرديد.

 

ايشان در طليعه خطبه خود مومنين و مومنات را به تقواي الهي سفارش كردند و با بهره گيري از محضر امام علي (ع) بيان داشت: اگر انسان ها پنج ويژگي را نداشته باشند جزء صالحان خواهند بود كه آن عبارت است از : بسنده كردن به ناداني خود ، حريص بودن به دنيا، بخل ورزيدن، عمل رياكارانه و خود بزرگ بيني كه اگر اين ها را برطرف كنيم مشكل برطرف خواهد شد.

 

امام جمعه چهاردانگه در ادامه، بحث هفته هاي گذشته خود در رابطه با معاد را پي گرفت و افزود: مي خواهيم بدانيم در قيامت شهود ما چه كساني هستند و قضاوت چگونه خواهد بود، اولين شاهد خود خداست و در آيات متعدد خداوند فرموده: «من شاهدم ، خداوند از آنچه عمل مي كنيد آگاه است ، چگونه به خدا كفر مي ورزيد حال آنكه خدا شاهد است». امام علي عليه السلام مي فرمايد :«از معصيت خدا در خلوت ها بپرهيزيد خيال نكنيد كسي شما را نمي بيند». بعد از خدا پيامبران و امامان شاهد هستند ، همچنين دو ملك همراه ما هم گواهي مي دهند اما شاهدي ديگري هم داريم كه آن خود بدن ما مي آيد و شهادت مي دهد ، زبان مي گويد اين دروغ ها را گفتم ، تهمت ها را زدم ، دست به سخن مي آيد و مي گويد اين كارها را كردم پوست بدن حتي شهادت مي دهد ، ما اعتراض مي كنيم اي دست اي پوست حالا مي آييد عليه من شهادت مي دهيد ؟مي گويند خدا به ما زبان داد تا اين حرف ها را بزنيم در آن روز حتي زمان و زمين و مكان مي آيند شهادت مي دهند لذا آن روز انسان به زانو در مي آيد چون پرونده و شاهد محكم و قاضي هم قوي و دانا است.

 

خطيب نماز جمعه چهاردانگه در فرازي ديگر از سخنان خود با تبريك سال جديد به مردم چهاردانگه و شهر كياسر ابراز اميدواري كرد در سايه امامت و ولايت فقيه نهايت بهره را در اين سال و سال هاي ديگر ببريم و سال جديد همراه با عزت ، سلامتي ، عبادت و بندگي حضرت حق باشد.

 

ايشان با اشاره به نامگذاري امسال توسط رهبر معظم انقلاب افزود: اصل نامگذاري بخاطر اين است كه آقا مربي و آموزگار است و هر مربي مي خواهد درس و سر مشق و الگو ها را ارائه كند تا خط و مسير ما مشخص باشد و امسال آقا نياز ديدند كه ملت و دولت هم دل و هم زبان باشند و اين هم دلي زماني ايجاد مي شود كه دولت جلوي فساد و رانت خواري را بگيرد و به همه ي گروه ها توجه داشته باشد كه يقيناً دل ها نزديك مي شود اگر در جامعه بي عدالتي باشد هم دلي هم نخواهد بود مردم هم بايد موقعيت و مشكلات را در نظر داشته باشند.

 

حاج آقا تيموري با تبيين سخنان رهبر معظم انقلاب در حرم رضوي بيان داشتند وقتي عدالت و هم دلي باشد ديگر تفرقه و نفاق وجود نخواهد داشت و همه يك رنگ و يك دل خواهيم بود و جامعه اي كه متحد و هم دست باشند مگر دشمن مي تواند غلطي بكند، وحدت ما  كمر دشمن را مي شكند و چشم آن ها را در مي آورد و آن ها را نااميد مي كند.

 

امام جمعه محترم در ادامه از مسئولين منطقه و شهر و بازاريان و اصناف و…  به خاطر خدمات رساني در ايام نوروزي تقدير كردند و با اشاره به بروز تصادف هاي متعدد در محور ساري ـ سمنان در اين ايام كه متاسفانه يكي از مصيبت ها مربوط به شهر كياسر بوده بيان داشت: از مسئولين بلند مرتبه تقاضا داريم نگاه درست به اين جاده كه چندين استان را ارتباط مي دهد داشته باشند و حداقل مسائل ايمني كه خط كشي وسط و حاشيه جاده است را در دستور كار خود قرار دهند كه با توجه به مه گرفتگي مسير بسيار مورد نياز است.

 

ايشان در پايان از عملكرد مطلوب اداره آموزش و پرورش چهاردانگه جهت اسكان مسافران نوروزي تشكر كرد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.