پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نماز جمعه چهاردانگه به امامت حجت الاسلام تیموری – 30 آبان ۱۳۹۳

نماز پر فیض جمعه مورخه 30 آبان 1393 بخش چهاردانگه در شهر کیاسر به امامت حضرت حجه الاسلام والمسلمین تیموری امام جمعه کیاسر اقامه گردید.

0

 

به گزارش، آهنگری کیاسری، خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه ساری، نماز پر فیض جمعه مورخه 30 آبان 1393 بخش چهاردانگه در شهر کیاسر به امامت حضرت حجه الاسلام والمسلمین تیموری امام جمعه کیاسر اقامه گردید.

 

ایشان با سفارش مومنین و مومنات به رعایت تقوای الهی بیان داشتند همانطور که مکرر عرض کردیم تقوا مفهومش این است که انسان گناه نکند و با دستور الهی مخالفت نکند و به بیان امام محمد باقر علیه السلام گناهکار خدا را نشناخته است و کسی که گناه بکند و دم از خدا بزند معلوم است که واقعیت ندارد.

 

خطیب نماز جمعه کیاسر در ادامه سلسله بحث های خود در خصوص مرگ به اعمال ماتقدم و ماتاخر انسان اشاره کردند و بیان داشتند برخی از اعمال ما ماتقدم هستند مثل نماز خواندن و ذکر خداوند گفتن که با انجام اعمال خوب آخرت خود را آباد می کنیم و این آبادی در صورتی دوام دارد که با برخی اعمال ناشایست مثل حسادت و دروغ آن را آتش نزنیم و اعمال ما تاخر مثل پرونده ای است که کاملاً بسته نشده است و بعد از مرگ هم در جریان است چه بد باشد و چه خوب باشد ، اگر فردی موسس اعمال گناه باشد و کسانی آن را ادامه دهند برای او هم  نوشته می شود و اگر موسس خیری باشد ثواب آن کار خیر بعد از مرگش هم نوشته می شود مثلاً مسجدی بسازد ، هر نمازی که در آن خوانده می شود برای او هم حسنه منظور می گردد یا گذشتگان ما برای برپایی مجلس امام حسین  موقوفاتی گذاشتند الان فرزندان آن ها راه آن ها را ادامه می دهند این برای آن ها هم نوشته می شود یا یکی از اعمال ماتاخر بجا گذاشتن یک سنت خوبی از خود است که هدایت گر باشد مثل سنت حسنه قرائت قرآن که در شهر کیاسر برقرار می گردد.

 

امام جمعه محترم در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از مناسبت های هفته اشاره کردند : از جمله اول آذر به عنوان روز خانواده و بازنشستگان می باشد که اساس خانواده پدر و مادر هستند و اگر خانواده سالم باشد جامعه سالم است . ایشان بازنشستگان را عزیزانی دانست که عمر خود را صرف خدمت به جامعه کردند اما در دوران بازنشستگی مشکلات مالی فراوانی دارند و هزینه زندگی ان ها بالا است که امید است مسئولین توجه بیشتری کنند و نمایندگان مجلس قانونی را مصوب کنند تا این عزیزان در این دوران آسایش و رفاه بیشتری داشته باشند.

 

امام جمعه محترم در فرازی دیگر از سخنان خود به هفته بسیج و پنجم آذر به عنوان روز بسیج مستضعفان اشاره کردند و بیان داشتند بهترین سخن در رابطه با بسیج سخن امام بزرگوار است که فرمود من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می خورم و از خدا می خواهم مرا با بسیجیانم محشور گرداند.

 

ایشان افزودند عملکرد همه ی ما و مسئولین باید طوری باشد که جوانان جذب شوند نه آنکه طوری عمل کنیم که جوانان را از خود دور کنیم اگر این گونه نباشد مشکل از خود ماست و باید آن را آسیب شناسی کنیم.

 

گفتنی است به مناسبت هفته بسیج بین نماز جمعه و عصر سرگرد حمزه ای فرماندهی مقاومت بسیج سپاه کیاسر در سخنانی به ارائه گزارش از عملکرد یک ساله سپاه کیاسر پرداخت از جمله راه اندازی دو سالن ورزشی صالحین ، افتتاح اردوگاه شهید توکلی، ساماندهی بسیجیان منطقه در قالب حلقه صالحین و …

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.