پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ناگفته‌های تازه محیط زیست مازندران از پشت پرده درآمد‌های پسماند

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: به گزارش خبرگزاری فارس ، در بازدیدهای خبرنگاران از فعالیت کارخانه‌های زباله‌سوز ابعاد جدیدی از تخلفات زیست محیط و کم کاری‌های موجود در حوزه پسماند مازندران مطرح می‌شود.

ناگفته‌های که کمتر درباره آن صحبت می‌شد، حتی مدتی درب جلسات شورای پسماند استان به روی رسانه‌ها بسته بود که با انتقادات جمعی از خبرنگاران چند جلسه‌ای است که پاشنه درب این جلسات به سمت خبرنگاران چرخید.

فربد فخاری این بار در جمع خبرنگاران و سازمان‌های مردم نهاد به ابعاد جدیدی از تخلفات زیست محیطی در حوزه پسماند استان اشاره کرد.

وی با اعلام اینکه شیرابه‌های استان مازندران کنترل نمی‌شود، افزود: ۵۵ درصد مراکز دپو زباله استان مازندران در کنار جنگل قرار دارد.

این مسؤول محیط زیست با اعلام اینکه در بحث تفکیک زباله از مبدا موفق نبودیم، افزود: با وجود تاکیدات قانونی این طرح در استان مازندران به خوبی اجرا نشده است و تا چهار ماه گذشته خبری از اجرای این طرح نبوده ولی مدت چهارماهی است که با تاکید استاندار تا حدودی اقدامات مناسبی در استان شکل گرفته است.

فخاری با بیان اینکه  مازندران ظرفیت ایجاد احداث سایت جدید دپو زباله را ندارد، افزود: مراکز موجود دپو زباله استان براساس قانون باید چند سال گذشته جمع‌آوری می‌شد.

وی با اعلام اینکه شهرداری‌ها در طرح تفکیک زباله همکاری نمی‌کنند، گفت: زباله درآمد پایدار برای برخی از شهرداری‌ها  ماهانه ۲۰۰ میلیون تومان درآمد دارد.

مسؤول پسماند محیط زیست مازندران با اعلام اینکه از عملکرد شهرداری ساری در دفن زباله ناراضی هستم، افزود: غیر از شهرداری ساری جانمایی بسیاری از مراکز زباله در استان مازندران نامناسب بوده است، دستگاه‌های نظارتی در جریان تخلفات شهرداری‌های استان قرار دارند.

وی با اعلام اینکه از همه شهرداری‌ها در ارتباط با کم کاری که در مبحث زباله داشتند شکایت کردیم، افزود: باید تلاش کنیم که با مطالبه‌گری قانونی سه جانبه محیط زیست، سازمان‌های مردم نهاد و رسانه‌ها بحث ساماندهی زباله جدی گرفته شود.

فخاری در پایان یادآور شد: از روند پیشرفت دستگاه زباله‌سوز در ساری رضایت نداریم به این دلیل که این مجموعه زودتر از نوشهر و همزمان با کارخانه زباله‌سوز در تهران آغاز شده بود، مجموعه زباله‌سوز تهران سه سال به بهره‌برداری رسیده و نوشهر در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.