پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

میارکلا پس از 11 سال| از تحویل 700 واحد تا وعده اتمام پروژه در خرداد 1400

0


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مسکن مهر جز پروژه‌هایی بود که توانست رویای خانه‌دار شدن که برای برخی محال بود را به حقیقت تبدیل کند اما برای متقاضیان مسکن مهر میارکلای ساری شرایط به گونه‌ای دیگر رقم خورد.

پروژه مسکن مهر ۲هزار و ۸۰۰ واحد میارکلای ساری از سال ۸۷ کلید خورد ولی فاصله و مسافت طولانی با شهرو نبود امکانات موجب شد متقاضیان زیادی با این پروژه همراه نباشند البته در این مسیر بحث تخلفات و سایر مسائل نیز بی‌تاثیر نبود.

با گذشت ۱۱ سال از این پروژه شاهد اتفاقات خوبی در این پروژه هستیم به طوری‌که رویای خانه‌دار شدن برخی از افراد رنگ واقعیت به خود گرفته و از همه مهم‌تر با انجام اقداماتی از جمله تمهیداتی در بحث امکانات زیرساختی متقاضیان این پروژه امیدوارتر شدند.

 

حسین محمودی مدیرعامل پروژه مسکن مهر میارکلای ساری در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: از سال ۸۷ مسکن مهر میارکلای ساری کلید خورد که در ابتدا نگاه‌ها منفی بود به‌طوری‌که حدود ۱۰هزار نفر ثبت‌نام کردند به‌خاطر اینکه اوایل کار خوابیده بود انصراف دادند.

وی افزود: با انجام اقدامات مختلف که البته با کمک و همراهی مسؤولان استانی رقم خورده از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد جای خالی نداریم.

مدیرعامل پروژه مسکن مهر میارکلای ساری با اشاره به طولانی شدن ساخت این پروژه، اضافه کرد: درست است زمان طولانی شد اما مردم امیدوار شدند و  انجام کارها نیز رو به اتمام است.

محمودی بیان کرد: ساخت این پروژه ۱۱ سال زمان برد اما باید گفت این پروژه بزرگ در نوع خود شهر است که در زمان ساخت آن باید تمهیدات لازم در ارتباط با امکانات شهری از آب، برق، گاز، فاضلاب و سایر در آن دیده می‌شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰۰ واحد این پروژه به اتمام رسید و خانوارها ساکن شدند، تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است تا پایان سال ۷۰۰ واحد دیگر هم افتتاح شود و بقیه پروژه نیز تا خرداد ماه ۱۴۰۰ به اتمام خواهد رسید.

مدیرعامل پروژه مسکن مهر میارکلای ساری با اعلام اینکه بعد از این همه مشکلات، درگیری از جمله خبرهای خوش حل مساله آب شرب بوده است، اظهار کرد: ۱۲ کیلومتر لوله‌کشی برای انتقال اب شهری به این پروژه انجام شده است تا شاهد بروز مشکلی در بحث آب اهالی نباشیم.

 

محمودی با اشاره به اینکه مشکل فاضلاب تا دهه فجر حل می‌شود، اضافه کرد: در ارتباط با برای تردد اهالی نیز در جلسه شورای ترافیک مصوب شد سرویس برای رفت و برگشت اهالی از میدان ساعت به میارکلا و برگشت در نظر گرفته شود که اقدام بسیار خوبی بوده است.

وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات مسکن مهر میارکلای ساری کارمزد ۱۲ درصدی تسهیلات بانک تجارت بود که برای حدود ۹۶۰ واحد به مبلغ ۴۳ میلیارد تومان بوده در حالی‌که برای هزار و ۸۰۰ واحد به مبلغ ۷۶ میلیارد تسهیلات با کارمزد هفت درصد دریافت شده که خلاف مصوبه بوده که رایزنی‌های مختلف این موضوع حل شد و در حال حاضر دادستان کل کشور به رئیس بانک مرکزی مکتوب اعلام شده و استانداری و دادستان مازندران در این زمینه ورود پیدا کنند.

 

مدیرعامل پروژه مسکن مهر میارکلای ساری یادآور شد: یکی از کارهای مهم جمع‌آوری آب‌های سطحی بود که پیمانکار در این زمینه فعال بود و پس از جمع‌آوری آب‌های سطحی، محوطه‌سازی جدول و اسفالت نیز باید انجام شود.

محمودی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مساله برای جلوگیری از بروز تصادفات بحث دوربرگردان بوده که ازسوی فرماندار مرکز استان در جلسه شورای ترافیک مصوب شده تا زیرگذر دوربرگردان احداث شود  که درصورت تحقق این مهم خطر تصادف به صفر خواهد رسید.

وی یادآور شد: همچنین اقدامات خوبی در ارتباط با دکل مخابراتی برای آنتن‌دهی و پوشش مخابراتی، مجتمع تجاری ،مجتمع آموزشی در زمین مدرسه قبلی میارکلا در مساحت ۵هزار متر  با ۱۸کلاس درس، دیوار حائل بتونی که  هزار و۳۰۰ متر آن انجام شد و ۲۰۰ متر دیگر باید انجام شود و سایر، انجام شده است.

 

محمودی در پایان گفت: هرچه زودتر چشم انتظار افتتاح پروژه‌ها و محقق شدن آرزوی خانه‌دار شدن متقاضیان هستیم که در این صورت خاطرات تلخ این سال‌ها به خاطرات شیرین تبدیل خواهد شد.

 /۸۶۰۳۴/ج/ر




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.