پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

معادن آلاینده آمل برای محیط زیست و اهالی تهدیدکننده است

0

وحید رضائیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست در پی پایش های هفتگی از مجموعه‌های زیرپوشش، دومعدن شن و ماسه و یک واحد عرضه و فروش ماهی در رودخانه هراز را به دلیل شناسایی تخلف و عدم توجه به قوانین زیست محیطی دستور پلمپ وتعطیلی دادند.

وی افزود: علت توقف این واحدهای آلاینده سرریز پساب به درون رودخانه هراز وبی توجهی به تذکرهای داده شده قبلی از سوی کارشناسان محیط زیست بوده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آمل یادآورشد، که از ابتدای امسال تاکنون ۵ واحد معدن شن و ماسه به دلیل آلایندگی زیست محیطی در حاشیه رودخانه هراز از ادامه فعالیت منع شدند که دو واحد از آنها به دلیل عدم تمدید مجوز و شکایت با دستور قضائی پلمب شدند.

رضائیان افزود: به طور حتم این واحدها تولیدی تا رفع کامل مشکلات زیست محیطی پلمپ خواهد بود و در صورت تکرار تخلفات خود از ادامه فعالیت به طور دائم جلوگیری خواهد شد.

وی اضافه کرد، متأسفانه برخی معادن شن و ماسه در سال‌های گذشته برداشت‌های غیرقانونی مصالح رودخانه‌ای ونیزمعادن کوهی حاشیه جاده هراز داشتند و باعث آلودگی هوا و آلودگی آب رودخانه هراز شدند و تهدید جدی نیز برای ساکنان اطراف آن بودند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آمل کرد: حفاظت محیط زیست مانع فعالیت‌های تولیدی واحدها نیست و تاکید کارشناسان وهمکاران ونیز خواست جدی مردم رعایت ملاحظات زیست محیطی و احترام گذاشتن همه به حفظ سلامت محیط است.

رضائیان، با اشاره به اینکه خوشبختانه اکنون مردم نیز مدافع جدی محیط زیست شدند و خواهان حق طبیعی خود برای داشتن محیط زیست سالم و عاری از هرگونه آلودگی هستند، درعین از شهروندان نیز خواست که درصورت مشاهده فعالیت‌های غیرقانونی برخی افراد و نیز واحدهای تولیدی سودجو به هر قصدی، به مأموران اجرایی محیط زیست اطلاع دهند.

در شهرستان آمل بیش از ۴۰ واحد معدن کوهی در مسیر جاده هراز فعال است.

کد خبر 4922123
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.