پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مطالبه‌گری را به کودکان بیاموزیم

0

حسین حسن نژاد روز سه شنبه درآیین گرامی‌ داشت روز جهانی کودک در ساری افزود: اگر همدلی و حرکت متوازن را جایگزین گلایه کردن‌ ها کنیم، کودکان می آموزند که ببخشند، عذرخواهی و در کارجمعی مشارکت کنند.

 وی اضافه کرد: ما مسوولان امروز تربیت شده نسل گذشته ایم؛ اگر خوب و یا بد هستیم گذشتگان در تربیت ما سهم دارند.

او با تاکید بر شعار کانون با عنوان آینده را باید ساخت؛ ساختن آینده‌ای بهتر برای ایران اسلامی را مرهون تربیت کودکان و نوجوانان امروز دانست و ادامه داد:  لازم است با کودکان حرف بزنیم تا درک‌ شان نسبت به محیط پیرامون بالا برود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران ایجاد تحول در خود را گام نخست برای بهبود زندگی آینده دانست و ادامه داد: کودکان امروز قطعا آینده سازان جامعه‌ای خواهند بود که برای دوران میان سالی و سالمندی ما تصمیم می گیرند.

حسن نژاد کودکان را سرمایه بزرگ انسانی برای فردای بهتر ایران اسلامی توصیف کرد و گفت: اگر این سرمایه‌ها دیده نشوند قطعا در خسران بسر خواهیم برد.

او با بیان این که کودکان اثرپذیرترین گروه سنی هستند که در زندگی اجتماعی نقش موثری دارند، یادآور شد: اگر امروز درست تصمیم نمی‌گیریم و نمی‌اندیشیم خودمان مقصریم؛ اما نمی توان سهم والدین و مربیان را نادیده بگیریم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، آگاهی خانواده‌ها در برقراری ارتباط با کودکان را شرط اصلی سعادت‌ مندی دانست و تصریح کرد: کانون پرورش فکری فرصتی است تا کودکان با مهارت‌های زندگی آشنا شوند و بیاموزند چگونه از جامعه مطالبه‌گری کنند.

 ۱۳ تا ۱۹ مهر ماه به عنوان هفته ملی کودک نام‌گذاری شده است.

/۱۸۹۹/۶۹۹۰

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.