پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مرکز تخصصی و فوق تخصصی باغبان ساری روزانه پذیرای بیش از ۱۵۰۰ بیمار است

مرکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی باغبان ساری وابسته به دانشگاه علوم پزشکی مازندران با ورودی روزانه بیش از ۱۵۰۰ بیمار ، مرکزی است با بیشترین میزان مراجعه و کمترین میزان شکایت از نحوه درمان و خدمات رفاهی.

1

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، مرکز درمانی  تخصصی و فوق تخصصی  باغبان ساری وابسته به دانشگاه علوم پزشکی مازندران با ورودی روزانه بیش از ۱۵۰۰ بیمار ، مرکزی است با بیشترین میزان مراجعه و کمترین میزان شکایت از نحوه درمان و خدمات رفاهی.

 

بزرگترین شبکه ى بهداشت کشور در اختیار مازندران است

دکتر محمد پنبه چی مدیر مجتمع باغبان ساری در آغاز گفتگو با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مازندران جزو دانشگاه هاى بزرگ کشور محسوب میشود گفت: ما بیش از ۱۷۰۰کارمند،۴۰۰ هیات علمى،۲۱شبکه بهداشت،۱۲دانشکده،۱۰۰رشته فارغ تحصیلى و نزدیک به ۷۰۰دانشجو داراىم و جزو دانشگاه های تیپ یک محسوب می شویم و بین ۶۰ دانشگاه کشور رتبه ى ۵ را دارا هستیم. بزرگترین شبکه ى بهداشت کشور با بیش از ۱۱۰۰خانه ى بهداشت داریم که در نوع خود منحصر به فرد و حیاتی است.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مازندران عنوان کرد :در دو سال گذشته در دانشگاه ۴۰۰پروژه با هزینه ى ۲۶۵میلیارد انجام شد که این آمار بسیار بی سابقه است و هیچ دستگاهی حتی استانداری از این نظر با ما قابل رقابت نیست. تقریبا بی راه نیست اگر ادعا کنیم عملکرد این دستگاه یک طرف و عملکرد مابقی دستگاه های دولتى در طرف دیگر است.

 

وى افزود :در ۳سال  گذشته ۴۰ امبولانس به ناوگان اورژانس استان افزوده شده،۱۵۰خانه ى بهداشت ساخته شده و ۸تخت به بخش اورژانس بیمارستان قلب سارى اضافه شده است. ضمن اینکه ما تنها دانشگاه کشور هستیم که داراى آمبولانس هوایی هستیم.

 

ویژه گی های منحصربه فرد مجتمع تخصصی و فوق تخصصی باغبان ساری

دکتر پنبه چی در ادامه با اشاره به مشخصات مرکز درمانی باغبان ساری گفت:مرکز درمانى باغبان در سال ۸۵ راه اندازى شده، زمین آن اهدایی مرحوم باغبان بوده و حالا بعنوان کلنیک پزشکى درمانى در خدمت شهروندان است.

 

وی تصریح کرد: کلنیک باغبان از چند جهت منحصر به فرد است،یکی از ویژگى های آن ارائه خدمات پزشکى اساتید هیات علمى و پزشکان استان با بهترین کیفیت و کمترین هزینه به مردم است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مازندران  تصریح کرد: از ویژگى هاى دیگر باغبان می توان به تعطیل بودن صبح ها و شروع کار از ساعت ۱۳:۳۰بعداز ظهر اشاره کرد، یعنی وقتی کلیه نهاد های دولتى تعطیل هستند کلینیک خدمات را آغاز می کند. ضمن اینکه پزشکان این مرکز میانگین بین ۴تا ۱۰ساعت در حال خدمات دهی هستند.

 

دکتر پنبه چی داشتن ۸۰پزشک تمام وقت و نیمه وقت ،۳۶مطب فعال و دادن روزانه ۲۵۰۰نوع خدمات به مراجعه کنندگان از جمله ویزیت ،خدمات تصویربردارى ،آزمایشگاهى و … را از جمله دیگر شاخصه های این مرکز عنوان کرد و گفت: یکى از بارزترین ویژگی هاى کلینیک این است که با اینکه خدمات با تعرفه دولتى داده میشود تنها مرکزی است که یک ریال از خدمات دولتى را دریافت نمیکند و کاملا از منابع داخلی تامین می شود، یعنی همین هزینه اندک ویزیت و …

 

وی اظهار داشت:کلینک های ویژه درمانى در بقیه شهرهاى استان از جمله نکا،بهشهر ،بابلسر،چالوس و رامسر نیز راه اندازى شده و همزمان ۱۴کلینیک ویژه در حال ساخت است.در ساری کلینیک ویژه شماره۲جنب بیمارستان امام ،کلینیک شماره ۳در جنوب شهر که خدمات دیالیزی را ارائه میدهد از جمله این موارد است.

سیستم نوبت دهی، اصلی ترین چالش مرکز باغبان است

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان داشت:یکی از مشکلات کلینیک نوبت دهی است که بصورت حضورى یا تلفنی انجام میشود ولى در فکر ارتقا دادن به نوبت دهى الکترونیک هستیم، اما مراقبیم که با تغییر ناگهانی شوک مخرب ایجاد نکنیم. اما اصرار مرکز بر این است که بیماران بصورت ارجاع به کلینیک مراجعه کنند تا بیماران نیازمند به خدمات سطح بالا از خدمات بهرمند شوند.گاهی مشکلات به تشخیص پزشک خانواده قابل تشخیص است و نیاز به مراجعه به فوق تخصص نیست.

 

دکترپنبه چی افزود: یکی دیگر از مشکلات ما اینست که مردم طبق عادت از صبح براى نوبت دهی مراجعه میکنند در حالى که کلینیک صبح ها تعطیل است.این مرکز یک مرکز سرپایی است و نیازى براى اسکان در آن وجود ندارد.

 

وی خاطر نشان کرد:کمتر کارمندی حاضر است اینجا کار کند، ما از پتانسیل نهفته ی اساتید استفاده کردیم خیلی از این اساتید در مکان های خیلی بزرگ تر امکان فعالیت داشته اند و ما افتخار میکنیم که مارا انتخاب کرده اندو باید تاکید کنم  در اینجا تعداد نارضایتى ها درباره ى خدمات را تقریبا نداریم و این مایه ى مباهات است.

 

در تمامی بیمارستانهای دولتی مازندران بخش دیالیز داریم

 

مدیرعامل مرکز درمانی دولتی باغبان ساری اظهار داشت: کلینیک تقریبا تمام رشته های تخصصى را داراست و در بعضى رشته ها دارای چند پزشک است.

 

دکتر محمد پنبه چى تاکید کرد: ما در تمام شهرهاى استان کلینیک دندان پزشکى داریم و  تنها استان کشور هستیم که در تمامی شهرهاى دارای بیمارستان دولتی، مرکز دیالیز را دایر کرده ایم تا رنج سفر بر بیماران دیالزی سنگینی نکند.

 

وی با بیان اینکه قرار است کشور در حوزه درمانی منطقه بندی شود از مرکزیت مازندران و ساری در میان یکی از مناطق اصلی  شامل ۶ دانشگاه علوم پزشکی در استان های مازندران، سمنان، گیلان و گلستان خبر داد و تصریح کرد: امکان ادغام دانشگاه های علوم پزشکی در هم وجود ندارد، اما منطقه بندی و مرکزیت منطقه ها یکی از برنامه های پیش روی وزارتخانه است.

 

بیمه ها بزرگترین خطر برای توقف طرح تحول سلامت در استان هستند

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پایان با اشاره به تلاش های این دانشگاه برای کاستن از دردهای بیماران، بدهکاری کلان بیمه ها به دانشگاه را بزرگترین چالش پیش رو دانست و گفت: بیمه ها بابت سال گذشته ۲۴۳ میلیارد به ما بدهکارند و اگر ۵ ماه نخست امسال را هم محاسبه کنیم بدهی شان نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان می شود که ادامه این روند بی شک به توقف طرح تحول نظام سلامت به عنوان اصلی ترین و بزرگترین طرح دولت در حوزه درمان خواهد انجامید.

1 نظر
  1. هادی تبریزی می گوید

    افتضاح ی نوبت میدن ۲ ساعت بعدش میشه نوبتت اقای دکتر تشریف نیاوردن ب همین راحتی در صورتی ک اول پذیرش پولو دریافت میکنه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.