پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مدارس مناطق کوهستانی مازندران مشکل سوخت ندارند

0

بیش از چهار هزار و ۴۰۰ مدرسه با حدود ۲۳ هزار کلاس درس در استان مازندران فعال هستند که از این تعداد کمتر از پنج درصد یعنی حدود ۲۰۰ مدرسه که تمامی آنها در مناطق کوهستانی قرار دارند برای گرمایش از سوخت فسیلی نفت استفاده می‌کنند.

مدیرعامل شرکت پخش فرارده‌های نفتی مازندران منطقه ساری امروز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت که از ابتدای فصل سرما تاکنون آموزش و پرورش و مدارس مناطق کوهستانی ناحیه یک ساری ، آمل و بهشهر تقاضای نفت سفید و نفت گاز دادند و باقی شهرستان ها هنوز درخواستی ارائه نکردند.

سبحان رجبی افزود: تاکنون ۳۱ هزار لیتر نفت سفید و ۱۷۷ هزار لیتر نفت‌گاز(گازوئیل) تحویل مدارس مناطق کوهستانی شده است.

وی با اعلام این که به تمامی مدارس متقاضی، سوخت تحویل شده است، افزود: به میزان کافی سوخت فسیلی در انبارهای شرکت نفت تامین و ذخیره سازی شده و برای زمستان پیش رو هیچ مشکلی در تامین سوخت مدارس و حتی واحدهای مسکونی مناطق بالا دست نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت پخش فرارده‌های نفتی منطقه ساری در مورد مناطقی که تاکنون درخواست دریافت سوخت فسیلی نکرده اند، گفت: شهرستان های بابل، سوادکوه شمالی و جنوبی ، قائمشهر ، نکا و کیاسر هنوز نیازی اعلام نکرده اند.

معاون آموزش متوسطه نیز درباره مناطقی که اعلام نیاز سوخت نکردند گفت: این مدارس در تابستان اقدام به ذخیره سازی سوخت کرده و به همین خاطر نیازی ندارند.

اسفندیار نظری افزود: شرایط گرمایشی تمامی مدارس در سول فصل سرما پایش شده و در صورت کمبود سوخت و یا حتی ایراد در وسائل سرمایشی  سریعا اقدام می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.