پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مانور زلزله و ایمنی در مدارس منطقه چهاردانگه اجرا شد

بیست و چهارمین مانور زلزله و ایمنی با شعار «مدرسه ایمن ، جامعه تاب‌آور» در دبستان شهید خانگاه کیاسر با پخش آژیر زلزله از رادیو سراسری برگزار شد.

0

 

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش منطقه چهاردانگه؛ مانور زلزله و ایمنی در مدرسه شهید خانگاه کیاسر با به صدا درآمدن زنگ زلزله و ایمنی همزمان با سراسر کشور در فاصله زمانی ساعت ۱۰ صبح امروز تا ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه با دستورالعمل پناه گیری ایمن، خروج اضطراری ایمن، تخلیه مجروحین و مصدومین احتمالی، اطفای حریق و اسکان اضطراری برگزار شد.

سرعت عمل و افزایش مهارت های دانش آموزان از ویژگی مهم مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس است.

همچنین پناه گیری و خروج اضطراری ایمن ۲ رکن مهم و اساسی در هنگام وقوع زلزله به ویژه در مدارس است که تمرین و تکرار آن برای سلامت و ایمنی دانش آموزان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در این رویداد، کاظمی بخشدار چهاردانگه، خلیلی‌ازنی رئیس اداره آموزش و پرورش چهاردانگه، رضایی‌کلانتری شهردار کیاسر، مهدی‌نژاد رئیس شورای شهر و سایر مسئولین منطقه‌ای و شهری حضور داشتند.

کاظمی بخشدار چهاردانگه ضمن تقدیر و تشکر از عوامل اجرای مانور زلزله، به شعار مانور زلزله سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: «مدرسه ایمن از طریق تحکیم سازه ها و ترمیم آنها ایجاد می‌شود که نتیجه ی تلاش سازمان های مرتبط است.»

وی ادامه داد: «جامعه ی تاب آور از آمادگی مردم در برابر حوادث ناگهانی حاصل می‌شود. تا ساعاتی پس از رخداد حادثه، فقط مردم می‌توانند شرایط را مدیریت کنند تا نهاد های کمکی به یاری بیایند.»

خلیلی‌ازنی رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه چهاردانگه ضمن بیان اهمیت آمادگی در  مقابل حوادث غیرمترقبه تاکید کرد: «با توجه به امکانات منطقه، دانش‌آموزان ما باید در مدارس، آموزش های لازم را جهت مقابله با اتفاقات ناگوار ببینند.»

وی ایجاد فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی و نیز کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله را از مهمترین اهداف اجرایی بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس دانست و افزود: «بخش اعظمی از تلاش کادر آموزشی مدارس منطقه در راستای حفظ ایمنی و سلامت بدنی دانش‌آموزان صرف می‌شود.»

شایان ذکر است که مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس از سال ۱۳۷۵ به پیشنهاد پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله در مهدکودک‌ها و مدارس ابتدایی تهران، به اجرا درآمد و از سال ۱۳۷۸ به سراسر کشور تسری یافت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.